Alla inlägg under juli 2008

Av Johanna - 29 juli 2008 08:27

Eftersom Jag har en annan brudklänning nu så tänkt jag att då kan i få se den gammla,Nu har jag en som jag har helt nöjd med och som hitttills inte varit nån otur med.Den förra klänningen såg Micke,Men bara på korten som ni ska få se men det blev ju massa krångel med den och den gick sönder så den nya får han inte se mig i innan bröllopsdagen.Vi ska gå in tillsammans i kyrkan och har säkert fotografering innan vigseln så då måste han se mig. Men tills dess så får han inte gå i närheten av den nya, även om han vet hur den ser ut så har han inte fått se när jag har provat den.Nu håller vi oss till det gammla traditionerna, och än så länge har det fungerat,Ps den nya är mkt finare.Den gammla var på tok för stor och inte sydd efter mig när den provades och det syns också.

Av Johanna - 5 juli 2008 06:50

 Nu börjar vi få ordning på saker och ting, Tärnklänningarna kommer på Tisdag, när det gäller dem är jag helt nöjd(jag har ju valt dem) Men även mina tärnor tyckte dem var skit snygga.(dem är garanterat inte från Hm eller kappalh och inte i bommul:)) Jag tänker inte berätta hur de ser ut eller vilken färg, nån överraskning ska de ju vara. Temat för bröllopet kommer enbart vara färgerna som kommer finnas med i allt från bukett till dukning av festlokalen. Inbjudningskorten är också utvalda, lika så placeringskort(vet ej om vi ska ha så än men vi har valt ut dem i alla fall) Har till och med hittat dem sötaste servetterna där det ska stå våra namn och datum för bröllopet. När det gäller maten så får vi hjälp av moster/mostrar, Nu ska vi bara komma på vad vi ska äta. Haha satt igår med Aja och jojjo och de ända vi kom fram till var att jag äter ju typ ingenting:). Vi skulle borra upp min megasak till hylla igår, men vad hände trots att jojjo fixat riktig betongborr?, Jo borren spricker, haha vad irriterad Jojjo blev vi har försökt få upp den där hyllan länge nu. Nu har Micke semester och de ska bli jätte mysigt.

Av Johanna - 2 juli 2008 14:58

 är bra med blogg, om inte annat kan jag för min egen skull skriva ner vad jag har gjort och har kvar att göra. Detta är klart i nuläget

Kyrka och datum,klart!  Tärnor, klart! Bestman klart! Gästlista klart! Tiara klart! Frisör klart! ska enbart dubbel kollas. lokal nästan klart!

Av Johanna - 2 juli 2008 08:20

Bestäm datum för bröllopet, GjortBestäm vilket slags bröllop ni vill ha, det enda vi vill ha är en underbar dag som delas med familj vänner m.mBestäm hur många gäster ni vill ha till bröllopsfesten. funderar fortfarandeBoka kyrka eller lokal för vigseln. GjortGör upp en budget över vad bröllopet får kosta , inte gjortLeta upp bröllopsklänning , måste nog skaffa en ny :(Boka festlokal, nästan gjort ska titta på den förstBoka fotograf , oj vad svårt känner vi ingen som kan fotografera?Sätt ihop gästlistan, mkt svårtDela ut roller till gästerna,tärnor bestman, vilka fler vill hjälpa till?Börja planera arrangemanget kring festen, funderarUtse en toastmaster Bestäm tema för bröllopet Bestäm kläder till tärnor och brudnäbbar Beställ brudbukett och övriga blomarrangemang, m.m m. m. ja de va en del

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards