Alla inlägg under maj 2011

Av Johanna - 31 maj 2011 06:44

            

Av Johanna - 28 maj 2011 08:28

Bvc och läkar kollen gick bra, Ronja är en liten person och hon kommer nog inte bli så stor hon verkar brås på sin pappas familj :)

Hon vägde 9475g 68,5 cm. Hon ligger under kurvorna men följer sina egna kurvor alldeles utmärkt:)  Nästa gång är ett år och vaccination.

Igår var Micke ute och ölade på söder och jag var hemma med mina tjejer. Allt var frid och fröjd fram till elva tiden på kvällen då det blev ett ganska allvarligt bråk nedanför mitt sovrums fönster och en person blev knivskuren. Dumma människor, Jag e mörkrädd i vanliga fall måste dem göra sånt när jag e ensam hemma med barnen. Trots att polisen var här kunde jag inte komma till ro utan fick för mig att personerna skulle komma tillbaka i sin jätte bil.

Somnade efter mycket om och men och e lite små trött idag. Får se vad vi hittar på idag och när micke går upp:)


Av Johanna - 26 maj 2011 06:58

vart en hemma dag med Ronja. När jag hämtade Elin på dagis tog vi med en kompis hem som stannade på middag och gick inte hem innan det var dags att göra sig klar för sängen. Så skönt när Elin har kompisar hemma. Ronja sov och jag fick hela 45 min egen tid med en kopp kaffe i soffan framför massa strunt program på tven. Klarade inte längre innan det började krypa i rastlös genen  

idag är det Bvc som gäller. 10 månaders koll, väga mäta och träffa läkaren.



Av Johanna - 25 maj 2011 09:11

Nu har jag inte hunnit eller hittat nåt bra att läsa på länge, så nu har ja beställt hem lite nya böcker och ska ta igen lite lästid tänkte jag

Börjar med denna som alla pratar om och säger att den ska vara jätte rolig:

 

sedan en gammal författare har nog läst alla henns böcker:

 

sist men inte minst, legenden:

 

Av Johanna - 24 maj 2011 08:45

Gårdsfest på dagis:

     

Medeltidsdagarna:

     

Barnen:

         


Av Johanna - 23 maj 2011 08:29

Igår åkte vi till örby för att hälsa på den lilla missen, SÅÅÅÅ söt mkt sötare än på bild och alldeles lurvig, känns som om han kan få lång päls.

Vi har bestämt att Missen ska heta Tarzan och jag får hämta hem honom kritstihimmelfärds helgen  

Efter besöket hos Tarzan vart det en sväng till brevik för en snabb fika hos svärföräldrarna innan Eddies Kalas. Barnen och Föräldrarna lekte och hade jätte skoj.

Hemåt för att ta en söndags middag med Beccis och slänga en väldigt trött Elin i säng.

Skulle ha sett på RIo men efter att ha legat och myst med Ronja så valde jag att sova istället,

Idag är det sachsska 

 barn mottagningen som gäller för uppföljning med Elin, vet inte vad vi ska ha uppfölning på dock då vi inte ens fått några provsvar eller kommit vidare.





Av Johanna - 22 maj 2011 06:16

Fredag vart sko shopping till familjen, Sandaler till barnen, loafers till Micke, och sandaletter och pumps till mig  

Sen ut i lekparken och lite cykling med Elin.

Lördagen Medeltids dagen med Jennie och Roger och alla barnen, sen fick barnen leka av sig lite och sen begav vi oss hemåt.

Micke och Roger hade spelkväll, har tydligen kommit något nytt jätte häftigt spel??

La noire?? säger mig inte mycket men är tydligen jätte bra  

Idag ska vi åka på besök hos nya kissen som vi förmodligen kommer döpa till Tarzan enligt Elin, eller Nisse enligt oss, Efter det är det kalas, bästa Eddie fyller hela fem år idag, stort grattis till dig  


Av Johanna - 19 maj 2011 12:42

Från att arme krypa på mage till att krypa på riktigt,till att börja dra sig upp mot saker, till att kunna för flytta sig runt sakerna till  att lära sig gå med gå vagnen på två dagar.

Nu går det undan, hon är inte ens tio månader än så med den här farten kommer hon nog kunna gå innan hon börjar på dagis i slutet av augusti  

Idag är det gårdsfest på dagis så dit ska vi i eftermiddag.

oj oj nu hinner jah inte mer Ronja går runt med gå vagnen nu måsta man vara snabb hon har ju inga spärrar den här trollungen :)

Ovido - Quiz & Flashcards