Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna - 31 augusti 2010 07:00

Jag är så sjukt trött!!! ronja skrek hela dagen igår och fortsatte fint att skrika inatt.Jag hade hoppats på att hon skulle vara helt slut av allt skrikande och sova hela natten.Så jag tar en alvedon mot huvudvärken och bunkrar mig i sovrummet.Vilan blev kort för Ronja vaknar och sen håller hon oss vakna större delen av natten. Framåt två tre tiden inatt var jag så slut som människa att tårarna sprutade och Ronja skrek vidare. Helt sjukt hur mkt man tål, och hur lätt man kan börja om när man väl ventilerat i mitt fall genom att bli ledsen. Är inte pigg idag men hoppas på en bättre dag.

Ronjas gunga vi köpte funkar till och från så helt onödigt var det inte. Nu ska jag sikta in mig på min kaffe kopp...

  

Av Johanna - 30 augusti 2010 09:32

Jag har bara två dagar kvar sen behöver vi inte krångla mer, på onsdag börjar vi köra över kartonger, torsdag spenderar vi i nya lägenheten med att börja packa upp och köra saker, fredag vet jag inte hur mycket vi kan göra, för vi kan inte få över sängar och soffa och sånt innan lördag. men på lördag ska vi bo där!!  Idag är Ronja 1 månad gammal, tiden går otroligt fort! 

Nej nu tänker jag ta mig en väl behövlig pause medan Ronja sover för snart dags att hämta på dagis igen :)

Av Johanna - 28 augusti 2010 10:30

Ja här är mina älsklingar:

  

  

Av Johanna - 27 augusti 2010 17:40

Sitter i skrivande stund med Ronja i famnen, Som efter tre timmars skrik somnat av utmattning.Somnat till och från på dessa tre timmar men bara sovit fem minuter för att sen vakna och börja om igen.

Efter att ha ståt och vaggat henne i sin liggdel till vagnen mer än vad min rygg, nacke och armar ville, så började jag starkt fundera på att köpa en självgående gunga. Går in på babylands hemsida bara för att få ett hum om vad en sån kostar.

Det är kampanj på dem just nu! Det måste ju vara ett tecken på att min ide om en sådan är en bra ide, eller? pratar med micke som säger hur länge har dem öppet?

Är nog första gången han inte protesterar när jag nämner att vi ska köpa något  .Vi hade inget sånt när Elin var liten utan där vankade vi runt i timmar, så nu är frågan funkar stolen på vår skrikande bebis?eller blir det ett onödigt köp?

Jag hoppas det är en smart tillfällig lösning som gör att vi blir lite friare när vi inte behöver gå runt med henne i timmar, Och jag hoppas det kan ge mig mer tid med Elin. Micke & Elin är och köper den nu, Så vi får se om fungerar...

Av Johanna - 26 augusti 2010 13:23

Idag hade vi tid på bvc. Går som vanligt upp kl sex för att kanske hinna med mig själv innan barnen vaknar. Elin vaknar innan min klocka ringer så det var bara att gå upp.Elin sätter sig och tittar på tv så jag han med en kopp kaffe och fixa mig innan Ronja vaknar samma tid som vanligt 06:30. Men idag hade jag tur efter hennes frukost lite skrik och en bajsblöja senare så somnaR HON!!  I vanliga fall har jag henne skrikandes på armen fran till åtta snåret när vi börjar göra oss klara för dagis.

Går till dagis så vi e där till nio, lämnar Elin och har två timmar att fördriva tills bvc kl elva.Jag går ju inte hem igen med tanke på hur lång tid det tar. Så efter fem timmar tog jag mig hem igen! Fem timmar pga att man bor helt fel, var lagom road när Ronja blir hysterisk först på bvc sen på väg hem när jag hämtade Elin efter vi var klara.

Det positiva med detta fem timmars äventyr är att jag hittade lite nytt på HM, Ronja är helt perfekt kropps mässigt men kommer inte bli nån lång dam,men vad brås hon på då?  väger 4200g och blir fyra veckor om ett par dagar. Fick även veta att det är väldigt tidigt att Ronja "pratar" hon svarar med små jollrande ljud när jag pratar med henne vilket var tidigt men bra, hon kanska blir familjens geni?  

Av Johanna - 23 augusti 2010 10:27

Jaha ett år äldre igen, men denna gång firar jag den inte direkt, jag kom knappt ihåg att jag fyller år denna gång, så mkt med flytt, Elin och en skrikig Ronja.

Fick faktiskt anti rynk kräm av mamma, bara inse att man börjar bli gammal  . Nejdå fick annat också men just det var lite roligt.

Har inte bloggat på ett tag då mina dagar ser likadana ut just nu. Vi bor i kartonger och en lugn stund är sällsynt här hemma just nu. Ronja har magont och skriker massor och Elin kräver MASSOR av mig just nu. Det är mycket förändringar i hennes vardag just nu, så jag hoppar mellan barn och packar kartonger.

Vi har visning av den här lägenheten nu i veckan och massa annat att göra. Som Micke sa igår: ska bli skönt att jobba imorgon där får jag mental vila. Hahaha Pappa e trött tror jag. Jag satsar på att vila om ett år eller så  

Nej passa på att göra nåt vettigt innan ronja vaknar, jag vet att dem säger att mammorna ska sova när bebisen sover, men hur ska jag då hinna med saker och ting?   

Av Johanna - 16 augusti 2010 11:14

Ja nu har Micke börjat Jobba igen och jag skulle få iväg oss till dagis  imorse.

Jag hade tur Ronja vaknade inte innan jag fått i mig en kopp kaffe och gjort mig mer eller mindre klar. Vi kom iväg i god tid och Elin var jätte duktig, Hon gick när det var för tungt och åkte resten av vägen hur nöjd som helst.

Tog en timme fram och tillbaka till dagis, Så två timmar om dagen kommer gå åt till hämtning och lämning, Men det är bara denna vecka och nästa sen slipper vi allt detta krångel  


Av Johanna - 14 augusti 2010 18:05

Jaha, två armar är på tok för lite, jag skulle behöva minst två till. Jag lyckades ge Elin en timme helt egen mamma tid idag, då vart det tom och jerry och massa kramar och pussar följt av lek med barbie. Men givetvis så vaknar Ronja när Elin har som roligast, Micke var inte hemma och jag måste överge leken. Det var mindre uppskattat. Elin är väldigt tålmodig vad det gäller Ronja, men vi får många gånger om dagen höra: Jag är arg på dig mamma, och ronja och pappa!!!, varför är du arg Elin?? NI E DUMMA!!!! DUMMA ER!!!

Vi turas om så mycket vi bara kan med både Ronja Och Elin. Men blir Lite svårt med tanke på att Ronja vill vara hos mamma för jag har maten. Och Elin vill alltid vara med mamma oavsett. Micke tog med henne till ett lekland idag för att hon ska få sin tid, Men vad ska man göra när man har en bebis som skriker större delen av sin vakna tid? en 3,5 åring som vill leka och inte riktigt har insett att mamma faktiskt måste ge Ronja mat?

Elin kommer att vänja sig, men om jag kunde skaffa lite fler armar fram till dess så vore det toppen  

Ja så ser dagarna ut här, så att jag inte svarar i telefon längre är helt enkelt för att jag oftast har händerna fulla,

Ps bebisar luktar sjukt gott!!! kan man stoppa lite i en burk och spara när barnen blivit stora ?  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards