Alla inlägg under april 2010

Av Johanna - 30 april 2010 14:45

Igår kväll åskade det, inte ok!!! och är det inte lite väl tidigt på året??

idag var de återbesök hos sjukgymnasten, men med tanke på att jag är sjukskriven på heltid så gjordes inget, totalt onödigt att gå dit igen!!!

Sprang in och ut på affärer för att hitta nåt att sätta på mig, efter mycket tvekan vart de tre tröjor och två par leggings i storlek S, det visar sig att de passar perfekt, efter att ha gått upp 8 kilo sen jag blev gravid så har jag tydligen vuxit till mig så pass att jag är en vanlig S igen trots magen, haha lite komiskt här har jag kämpat i 3 år med att gå upp till en vanlig S igen men nu när jag är höggravid har jag den storlek jag ska ha! Jag behöver ialla fall inte lägga pengar på dyra mamma kläder  .

Mitt impuls köp ligger på utlämningsställe så nu har väska sin kompis :)

Av Johanna - 27 april 2010 13:29

1. Hur lång är du? 163

2.VAd vill du bil när du blir stor? Större ;O)

3.Vad pluggar du/jobbar du med? Barnskötare i förskoleklass

4.Har du långt hår?  Nej det kapade jag av i höstas

5. Vilken färg är din favorit? Den jag ser bäst ;)

6.Vilken hårfärg har du ? Brunt?

7. Hur många syskon har du? 1

8.Hur många ställen har du bott på? 8 ?

9. Hur många vänner har du? Alldeles lagom :)

10.Hur många bästa vänner har du? 2 så som jag ser det :)

11.Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? Nopp

12.Vem har du varit kompis med längst?  Anna och Bosse ligger båda på 17 år :)

13. Vem känner dig bäst? Jag

14.När var du på semester senast? hmmmm???

15. Vilken hemlig dröm har du? Om den är hemlig berättar jag det inte :)

16. HAr du någonsin stulit något? Snatteri är väl stöld så ja

17.Vilken fiktiv person skulle du vilja vara? Nån med superkrafter

18.Vem skulle du vilja bjuda på middag? spelar ingen roll bara jag tycker om personen:)


19.Vem beundrar du? många olika för olika saker

20.Vilken förmåga/egenskap skulle du vilja ha som du saknar idag? RO


Skicka vidare denna utmaning till den/de du vill veta dessa saker om..

Av Johanna - 26 april 2010 15:18

Som jag skrev tidigare köpte ja en väska, och idag så fick jag för mig att väskan saknade sin kompis det är ändå ett set och dem är ju så sommriga så jag kunde återigen inte stå emot mina impulser utan köpte den tillhörande plånboken, man kan inte sära på något som hör ihop  

Jag tycker dem är så söta, kommer nog aldrig lära mig att inte handla bara för att tror jag  

  

Av Johanna - 25 april 2010 17:30

I fredags så hade jag min läkar tid på mvc, efter att ha tagit upp massor med olika alternativ kom läkaren fram till att de absolut bästa var att sjukskriva mig på heltid. Hur i hela världen ska jag klara av att bara vara hemma? PÅ fredag eftermiddag tog jag mig ut och möte min persika och den underbara trollungen innan det var dags att hämta hem Elin från dagis.

I lördags var det trafiksäkerhetsdagen precis som varje år, vi tog med oss Elin ner och tittade på polisbilar, brandbilar och massa annat, vi träffade på beccis som jobbade och sprang runt för att hitta el till dem olika aktiviteterna  

Vi möte upp Bosse och Eddie och åt lunch med dem och tittade sen mer på dem olika sakerna. Idag åkte vi till ikea för att inhandla rullgardiner, Elin vill inte sova på kvällarna" Det är inte natt mamma, inte mörkt!" hittade lite smått och sen hem för lunch innan vi begav oss till Elins sysslingar för lek och fika, Om en liten stund så kommer Vero och Göran förbi och äter lite middag och lite umgänge var ett bra tag sen vi sågs.   En bra helg med andra ord   

Av Johanna - 20 april 2010 15:11

hur många som är eller varit gravida har inte tagit alla dessa "väntar du en flicka eller pojke" testen kollade precis på ett och är inte mkt jag tycker stämmer då jag är gravid med min andra lilla tjeja detta säger dem:


1. Titta ner
Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej. ( hade låg mage med Elin, denna är högre men ändå en tjej där inne, så stämmer inte.

2. Räkna hjärtslag
Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.( kan stämma, elins låg på över 140, det gör denna med)

3. Godisgris?
Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka. ( Äter knappt glass när jag inte e gravid, äter godis men inget surt och salt)

4. Indiansk visdom
Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.( Pojke tycker dem, FEL!! )

5. Fet och finnig
Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet? ( Hade ingen hemsk tonårshy under tonåren eller under någon av graviditeterna och Elin är ändå jätte söt)


6. Ringlekar
Knyt en tråd i en ring, till exempel din vigselring. Låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om den pendlar fram och tillbaka gömmer sig en flicka i magen.( nejfår olika varje gång man gör de så det tror vi inte på)

7. Bosatt över toastolen?
Led du av illamående hela första trimestern - eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille. (Kräktes bara av yougurt med Elin och samma med denna annars inget illamående) Så nej de är fel jag mådde bra och fick Elin.

8. Det hänger på benen
Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.( har fortfarande smala ben hade med Elin också så kan stämma)

9. Kolla sängläget
Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka(.Sover alltid på höger sida har alltid gjort så de där tror jag inte på)

10. Kinesiska befruktningskalendern
Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen. Prova själv här!( pojke tycker dem igen)


Men är kul att göra trots att det bara kan bli nåt av de   

Av Johanna - 19 april 2010 10:39

Idag hade Elin sitt första riktiga tandläkar besök. Och hon hade ingen som helst lust att vara med på de. Tandsköterskan kunde inte läsa av Elin alls, utan lyft upp henne och bar henne fast hon skrek i höga skyn, Det slutade med att jag fick säga till henne att släppa henne och låta henne vara, och då gick det genast bättre, Hon fick sitta i mitt knä medans tandläkaren räknade hennes tänder. Hon har fått alla 20 mjölktänder och dem var så fina så. Skönt då slipper vi fler 40 graders feber toppar och lösa magar pga av tandsprickning. Hon fick en tandborste och klistermärke sen var hon så nöjd så och åkte med glatt humör till dagis  

  

Av Johanna - 14 april 2010 12:55

Suck, f-kassan är helt omöjliga, jag väntar fortfarande på pengar från dem från det att Elin hade svinkoppor. det är två månader sen, Sist jag ringde fick jag prata med en sur tant som bara sa att dem inte har hunnit handlägga ärendet.

Ringde imorse, fick prata med en trevlig yngre tjej som inte såg vad problemet vad och betalde ut pengarna på en gång. Beror tydligen helt på vem som svarar i kön när de är ens tur, om de känner för att hjälpa till eller inte.


Har även jagat min barnmorska hela morgonen. Min halvtids sjukskrivning går ut nu i veckan men har varit hemma i två dagar och haft så ont att ja är illamående. Efter många meddelande på mvc telesvarare ringde hon upp då jag förklarat att mitt arbete väntar på besked.

Mvc kunde inte hjälpa mig förren slutat på april, så fram tills dess får jag stanna hemma sjuk dem dagar jag får vara borta från arbetet sen ta ut semester.

Vilket både jag och min chef tycker är sinnessjukt att jag ska behöva göra.

Så nu jagar jag nästa person men: personen du söker är inte anträffbar var god försök senare...  hahaha blir tokig.


Angående mitt hemliga namn så gillade Micke det, nu ska jag bara avvakta någon dag så jag är säker på det och inte ändrar mig igen, men tror starkt att det blir det för kan tänka mig att beställa nya namn halsband med barnens namn på så tror ja håller fast vid det men man vet aldrig med mig, däremot har jag inget mellan namn till lillasyster.

Av Johanna - 13 april 2010 10:47

Idag blir jag hemma, ännu en dag av kraftig värk i ryggen, nåja imorgon är en ny dag  

Jag har inte riktigt hittat ett namn jag gillar så eftersom jag är hemma så kollar jag  upp namn.

Elin är ett väldigt vanligt svenskt namn, men jag skulle vilja att lillasyster får ett som inte är så vanligt. Så här ser listan ut nu, och det är utan det namnet som väldigt få flickor i sverige heter om man tänker på hur stor befolkning vi har. Ska ta de med Micke innan jag avslöjar vilket namn det är.


Alva: 9903 st har det tilltalsnamnet

Cornelia: 4229 st

Ebba: 14239 st ( väldigt vanligt tydligen)

Freja: 2203 st( ok inte jätte vanligt än men börjar bli)

Julia: 23697 st( det var väldigt vanligt, så det tas bort)

Matilda:14819 st( vanligare än Ebba men fortfarande för vanligt)

Thea: 3550st ( Börjar också bli mer och mer vanligt)


Och sen så tänker manj u alltid, nej det kan dem inte heta, för det heter det och det barnet, och det namnet då tänker jag på den här personen, och Nej det heter hans/ hennes barn, fast man kanske aldrig någonsin träffar allt detta folk man förknippar med olika namn. Ska man tänka så hela tiden då kommer man aldrig fram till nåt vettigt, men är svårt att låta bli.

Men nu håller jag tummarna att Micke gillar det än så länge hemliga namnet.

Vi får se, jag håller på det med tanke på det låga antalet med det namnet, kan man få ett något orginelt namn så tycker jag man ska få det, men då blir det också svårare  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards