Alla inlägg under april 2011

Av Johanna - 30 april 2011 06:42

igår lyckades vi, Elin tog alla prover hon var tvungen att ta, trots embla plåster gick det inte smidigt, blodet "tog slut" och dem fick sticka henne upprepade gånger utan resultat, dem två sista proverna fick dem ta genom fingrarna men till slut gick det och elin var mer än duktig   Jag hoppas de visar vad felet är så min prinsessa slipper lida!!

Efter det så fikade vi och Elin fick köpa det hon önskade sig ett stort  prinssespussel.

På eftermiddagen satt jag på balkongen och solade innan micke skulle iväg, såg även på trassel igår, lite mycket sånger för min del men annars en bra film.

Idag är det valborg, är det verkligen något man fortfarande firar? (borsett från fulla tonåringar nere vid brasorna?)

Av Johanna - 28 april 2011 17:14

 

Av Johanna - 28 april 2011 08:42

Igår fick Elin vara hemma för att vi inte visste om hon hade ögoninflammation eller nån allergi. Så vi tog en tjej dag och Elin fick till sin stora förtjusning åka BUSS!

Att det kan vara så kul?

Bussen ner till centrum, leksaks äffären, köpte målarböcker och fick pennor på köpet  

Djuräffären och sen mjukglass med strössel och sen bussen hem igen.

Vi passade på att stanna och plocka lite vitsippor och maskrosor som fick hedersplatsen på köks bordet.

Resten av dagen vart det målning i dem nya böckerna, massa av lek och systrarna badade till ronjas stora förtjusning( inte Elins) för lite vatten  

Elin var hur mysig och duktig som helst hela dagen och jag fick massor av pussar och kramar och en Elin som sprang och viskade i mitt öra: Jag älskar dig mamma!!!  

Man kan inte annat än att bli helt varm i hjärtat.Idag e hon på dagis och Micke ute på vägarna på väg till sundsvall, jag tänkte försöka ta mig i kragen och ta tag med städningen här hemma, men är så mkt roligare att leka med Ronja som nu för tiden ställer sig upp överallt så nu måsta man ha massor av extra armar och ögon i nacken.



Av Johanna - 26 april 2011 07:07

                                     

Av Johanna - 25 april 2011 07:41

                         

           

Det var våran söndag   

Av Johanna - 24 april 2011 06:39

 Långfredagen, var ännu en av Elins ljuvliga dagar. Hennes kompis nikki kom hit och hade med sig sin cykel så det blev en dag ut och cyklade mellan olika lekparker.

Igår började vi med att åka och hälsa på min mormor. Hon mår inte så bra längre gammal som hon är , så vi svängde förbi en lite stund så hon fick muntras upp lite och träffa tjejerna.

Micke åkte iväg en sväng och jag och Elin och Ronja gick och åt mjukglass.

Och till Elins STORA förtjusning fick hon åka buss ända upp till Ringen  

Hem och hämta lite saker lämnade av Elin till farmor och farfar och jag och Micke tog med oss Ronja och åkte och köpte blommor till balkongen  

Blev två balkonglådor med penseér, en stor kruka med en JÄTTE STOR horentia ( stavas det så?) Elin fick en häng ampel med pelargonier i.

Grillade hos Mickes föräldrar sen hem och fixa till vår "blomsterträgård" som Elin sa   

Så nu ska jag försöka fixa till lite på balkongen med parasoll och övertala micke att vi ska ta bort trallen.

Idag är det en ljuvlig dag och tror ni börjar förstå vad det innebär. sen är det påsk middag med mickes föräldrar och syster med Benjamin.

Trevlig fortsättning på påsken  

Av Johanna - 22 april 2011 10:55

Tack för en trevlig kväll folket  

                         

Av Johanna - 21 april 2011 09:08

Glad påsk på er!!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards