Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 25 februari 2009 18:05

verkligen man borde jobba mån-tors ledig fre-sön!!! veckorna är på tok för långa och man hinner knappt landa innan det är dags igen, förslaget om att enheltidstjänst ska vara på sex timmar är också en utmärkt idé!!!!

Av Johanna - 22 februari 2009 18:56

när jag vaknade så tyckte jag att usch och fy vilken hemsk, söndag inget blev som jag ville och var allmänt små irriterad, men det släppte framåt lunch( elins tid) och dagen kändes bra igen. Efter lunchen åkte micke och handlade och hämtade upp Billy och Max. Billy var så snäll och erbjöd sig att låna ut verktyg och hjälpa Micke få upp saker här hemma. Nu har jag äntligen fått upp min hall spegel, men måste betsa om min skohylla/skänk som står under, tur för mig så är max ungefär sex månader, alltså bara en bebis, så jag har varit barnvakt och bara myst med max som fortfarande luktar bebis,  och dem luktar såå sjukt gott!! Vart alldeles kär!! och självklart bebissugen, Elin tyckte det var lika roligt med bebis som hon kallade honom så vi fick vara med elin i hennes rum och leka, Hade max ett par timmar och jag förstår varför folk kanske skaffar massor av barn, har man en gång fått en så blir det som en drog, man vill ha en till och uppleva allt igen för tiden går så fort när dem växer upp. Aja akta dig jag kommer lukta ihjäl din bebis;) haha, du har inte blivit av med mig på 17 år men nu när ni ska ha barn så är det kört, du blir aldrig av med mig även om du kanske vill;) Älskar helt enkelt barn trodde de skulle bli lite myycket när jag jobbar med de på dagarna också men inte då!! Så alla vänner skaffa barn så jag kan mysa med dem och lukta på dem ;)

Av Johanna - 21 februari 2009 19:24

idag har jag träffat underbara "Bosse" och eddie. Elin och eddie lekte så fint och hade så kul, var jätte roligt att se. när dem gick vi strax innan tre efter många timmars lek, så byttes dem av av mickes familj. Emma har kommit hem från sin resa så vi har spelat lite guitar hero fikat ätit middag, Trevligt. imorgon vill jag faktiskt inte göra så mkt för helgerna bara försvinner för man alltid har fullt upp hela helgerna, så imorgon vill jag bara vara . Har varit en väldigt bra lördag och var riktigt kul att umgås med bosse igen det var ett bra tag sen, mennu ska vi få in en playdate ialla fall varannan vecka om inte annat för barnes skull, och då ses vi ju :).

Ska spendera resten av kvällen med heros tror jag, vi förstår inte det där med melodifestivalen gillar inte sån musik och är inte våran grej :)

Av Johanna - 19 februari 2009 07:15

vecka tycker jag, vill att det ska vara fredag idag, men men den är snart slut. Har fått fler svar till bröllopet hittils har bara vänner svarat, så än så länge så  kommer, vero och göran fast jag hade stavat veronica med k. ;) Beccis och micke som inte vågade nåt annat med tanke på att hon är toastmadame. Tobbe och Frida om inte bebisen kommer, dem ska ha två dar efter vårt bröllopså vi hoppas på det bästa. Min älskade aja och Henri som kommer att vara höggravid.  Alla är gravida nu skumt världens babyboom det här året. Men att Aja ska ha bebis är sååååå roligt, men Elin kommer att bli så svartsjuk Aja är Elins och bara Elins, så ska bli intressant och se hur hon reagerar när Elin inte står i centrum längre. Det här med bröllopspresenter är jätte svårt så jag pratade med Beccis, som frågade varför inte önskar ossrese chekar, Så det är det vi önskar oss via fritidresor, och sa  även till henne att ni vänner kan gå ihop med varandra kan vara enklare så, Men har ni frågor om det så ring till Beccis eller Stoffe deras nr står på inbjudnigarna.

Av Johanna - 17 februari 2009 07:07

varje morgon när elin ska till dagis så pussar jag och kramar på henne och säger hej då elin mamma älskar dig ses sen, idag när hon gick med pappa för att åka till dagis sa hon: hej då mamma äskar dig!! och självklart blev mamma så lycklig att hon tårarna kom:) jag vet att hon inte vet innebörden av vad jag älskar dig betyder, men vem bryr sig? min dotter sa för första gången att hon älskar mig, det kommer jag leva på länge!!! Jag älskar dig också Elin, mer än du kan förstå!!!

Av Johanna - 16 februari 2009 17:07

på inbjudningarna, skojigt, postade dem igår så dem kom fram fort. Första svaret var ja så det var ju bra :) sitter och väntar på att aja ska höra av sig så jag får veta hur de gick på hennes ultraljud, spännande, imorgon är de en lång dag så jag ska bara ligga på soffan när elin har lagt sig och äta godis och se på tv.

Av Johanna - 16 februari 2009 08:09

Mammas skrot unge. Hela två år!! Stora tjejen. Vi älskar dig till oändlighet!!! tiden går allt för fort men det är så mysigt, finns inget bättre än när du kommer springande på dagis när man hämtar dig, dina stora blåa ögon glittrar och kan linda vem som helst runt lillfingret, Att vakna på morgonen och få krama om dig och pussa på dig, Att leka med dig och se dig så lycklig att du skrattar så du gråter. Du är det bästa som har hänt oss!! Ha en underbar födelsedag mammas skrota!

16/2-07  03:54 den bästa dagen i vårt liv!!!!

Av Johanna - 15 februari 2009 07:59

hade vi fika för elin, massa god tårta och massor av paket fick hon, det hon gillade bäst var  dockorna hon fick av farmor och farfar och av aja, samt liggvagnen av monika och ove, hon har lekt konstant sen hon vaknade imorse. Hon fick även massor av kläder kanske mindre kul för henne men jag tyckte det var perfekt och allt var fint. Efter att alla gått hem vid sju tiden så kom stefan förbi på en fika, vi bara satt och pratade strunt ett tag, ett skönt avslut på kvällen. idag ska det inte göras så mycket ska köpa present till elin som hon ska få av oss imorgon på sin riktiga födelsedag samt posta inbjudningskorten, veckan som kommer blir det fler sena kvällar på jobbet än i vanliga fall, apt på tisdag, på torsdag är det drop in fika för föräldrarna sen diekt efter det har vi avd möte, känns som det kommer bli en lång vecka. Börjar känna mig förkyld på det också  får se om det blir nåt av det.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards