Alla inlägg under november 2010

Av Johanna - 28 november 2010 17:43

  

Elin liten:  Elin Ninja, då såg hon ut så här varje gång  

  Nybadad Ronja   Soffhäng   Första maten, en aning misstänksam     Baka pepparkakor    


Av Johanna - 27 november 2010 15:15

ok, jag är en aning skev   jag älskar julen men avskyr snö. Men alla sätt är bra utom dem dåliga eller vad säger man?

idag kom det mesta av det försvunna julpyntet fram. Elin har fått upp själv valda julgardiner och sin julstjärna i sitt rum. Vårt sovrum luktar gott av nytvättade strukna julgardiner även där med julstjärna. Köket har fått adventsljusstake och julgardiner. Står tomtar här och där. Det enda som saknas e julgardiner i v-rummet.

får besöka hemtex en sväng imorgon.

i skrivande stund går tvättmaskinen varm, tur att Jag köpte nya kläder till Elin jämt när hon var liten för har nu mängder med kläder att tvätta upp som Ronja kan använda.(Självklart måste jag köpa nya söta kläder till Ronja också) men här går det åt mkt ombyten för hon dreglar nåt ofantligt nu för tiden  

Ikväll till midda ska även ronja för första gången få smaka gröt och pure hon är ju fyra månader nu  

Har även åkt med väldig fart i pulkbacken idag. Tur att Elin har hjälm. tror jag också borde ha en  .


Av Johanna - 26 november 2010 13:10

har städat  ätit lunch, hämtat ut julklappar åkt pulka med Elin, nu fram med julsakerna, och klockan är strax efter ett, är det ja som är för effektiv, eller är dagarna på tok för långa ?

Av Johanna - 24 november 2010 08:24

Välkommen till världen Marlon  !!!

Grattis min älskade vän till er nya familje medlem. Han är jätte fin!!

  

Av Johanna - 20 november 2010 06:43

för ett tag sen så skrev jag om att dumma dumma Sl har klämt mig och min barnvagn med ronja i, i dörren när vi skulle av bussen, trots att jag tryckte på barnvagns knappen. Micke har ringt och bråkat med Sl i flera veckor nu, men vi får inget vettigt svar av dem, för personen Micke har pratat med har en chef som tydligen är omöjlig att få tag i.

Men igår så ringde vi till babyland där vi köpte vagnen och hörde om det hade en likvärdig vagn. Ja då vagnen finns fast i modell 2010, men inte i min färg utan bara i svart eller svart grå, jag har en millitär grön.

Förslaget vi fick var kanske en ny vagn men jag skulle behålla liggdelen. Alltså en svart vagn med millitär grön liggdel och min gammla skötväska. Aldrig i livet det går jag inte med på!!!

Vi var på babyland igår och visade upp vagnen och skadorna på den en teutonia Mistral med allt till kommer att kosta mellan 7500-8000.

Vi ska tillbaka idag och prata med servic killen och se vad som kan göras.

Problemet är bara att även om vi får en ny vagn så finns den inte i min färg, jag är jätte nöjd med min vagn och allt matchar, har fått en åkpåse som matchar perfekt även filt.( Tack Emilie).

Jag kommer behöva åka buss igen och hoppas då att vagnen håller för jag ska inte behöva få en ny vagn efter att ha åkt buss!!!


Av Johanna - 18 november 2010 09:03

Jag har aldrig gått och gjort naglar, för att jag inte behöver, har naturligt långa och starka naglar och har alltid fixat dem själv.

Men nu har jag ingen tid alls att sitta och fixa med dem och påbörjar jag så måste jag avsluta och så blir det bara pannkaka av allt ändå.

Så nu känner jag att det är dags att fixa dem! rekomendera en bra nageltegnolog så jag kan få känna mig som mig igen!!  fixar inte detta med ojämnt långa naglar och vill inte riva av dem när dem blir så där långa för att jag inte har tid att fixa dem! tips på bra nageltecknolg i tyresö tack...  

Av Johanna - 17 november 2010 14:33

Det har  blivit att jag har tittat en del på tv3 play och alla tv kanaler via nätet då jag mer än ofta missar saker jag skulle velat sett.

Det sénaste jag tittade på var pensionärs djävlar.

Det var en serie för mig och min dåliga humor tyckte det var skit kul helt enkelt  

Har även följt bartender skolan via webben när Ronja sover. Programmet i sig är väl inte direkt bra men jag tittar för att få se vad den där Vanita får för sig att säga eller göra  

Annars händer det inte så mkt här i bebis livet Ronja har börjat skratta och jag har slagit in lite julklappar så med andra ord inget vettigt att blogga om, me n  nu har jag bloggat så en  person med sin bloggrunda har nåt att läsa  

Av Johanna - 14 november 2010 12:02

Ja nu är all min mamma vikt borta. inte ett gram kvar, kommer i mina favorit slit och släng jeans igen  

och jag har inte rört en fena, rör mig minimalt så hoppas jag stannar på denna vikt nu så det inte blir som med elin ner mot 44 kilo för att f å kämpa i 2 år för att komma upp över femtio.

idag är det farsdag och vi ska ut till svärföräldrarna och sune och äta våfflor och sen är denna helg nästan slut.

Ovido - Quiz & Flashcards