Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna - 29 juni 2010 13:25

Svettas av att sova, av att vakna, av att gå upp och känna denna värme  

Sammandragningar/värkar av att: böja mig ner, gå, resa mig upp, ändra läge i säng/ Soffa, hosta, skratta   

Var hos BM idag sista sticken i fingret, järn värdet ligger på det samma men mitt blodtryck har gått upp men landat på normalvärde, jag gör tydligen inget som någon annan. Gått upp hela 12 kilo på nio månader allt runt mage som Micke säger. Känslan av att hon ska ramla ut kommer sig för att hon ligger med huvudet väldigt långt ner BM kände bara halva huvudet, är det jag har sagt länge nu känns som hon är på väg att ramla ut, men så lätt ska vi inte få det.

Skrev förlossningsönskemål idag, Epidural och hem efter 6 timmar om allt går bra. Det var inte mycket mer att lägga till, hon skrev in att jag upplevde Elins förlossning som hemsk vilket jag också gjorde.  Bokade in en ny tid om två veckor och skulle hon komma innan så var vi helt klara med allt, nu är det bara att vänta.....

Av Johanna - 29 juni 2010 06:58

Nu har vi äntligen lyckats få loss bilder från våra kameror, så lägger upp lite bilder i efterhand eftersom det inte blivit några bilder till inläggen...

            

Av Johanna - 28 juni 2010 08:06

Midsommar spenderade vi hos svärföräldrarna, hade tänkt ta oss ner til slottet som varje år men såg hur mkt folk det var och som höggravid i den värmen och utan tillgång till toa så hoppade vi över det, går inte på baja maja!!

Micke köpte en ny pool tll Elin, vi har tydligen köpt en ny varje år för vi hittade en från förra året som inte ens var öppnad. Jag tog plats med elin i barnpoolen och det svalkade för stunden. När alla andra satt ute i solen och åt så satt jag inne med Elin vid en fläkt och höll på att förgås av värme och yrsel orsakad av värmen.

Efter sex timmar fick vi ge upp, då hade jag så ont överallt att jag inte ens kunde sitta. Elin som hade varit ute hela dagen var hel nöjd och lagom trött så vi tackade för oss och åkte hem. Väl hemma vart de sen middag barnet i säng och sen såg vi på Bounty Hunter. Tar igen midsommar nästa år istället  

Nu är det bara denna vecka kvar innan det är dags för oss att ha semester, skönt blir en lång semester denna sommar.

Är nog dags för mig att börja förbereda väskorna till BB, Har senaste dygnet haft ihållande " mensvärk" och sammandragningar som kommer av minsta lilla. Är nu i v 37 (36+2) en vecka till borde hon hålla sig där inne.


Av Johanna - 25 juni 2010 07:46

Önskar alla en trevlig midsommar hur man än väljer att fira den   


  

Av Johanna - 24 juni 2010 07:46

igår fick vi hem vår on demand box, vi var väldigt skeptiska till en börjanmen lät oss övertalas för säljaren sa så här när jag frågade vad skillnaden var mot den inspelningsbara box vi har idag. Ni behöver inte den för on demand boxen spelar in från ALLA kanaler hela tiden, så om du missade ett programm igår kan du se det en vecka senare. Du kan pausa programm och starta om programm hur du vill.

Vilket Skit snack!!! Allt han sa att vi kunde göra var bara bullshit, du kan enbart starta om vissa programm du kan inte pausa du kan bara se om de programm som com hem väljer att lägga upp som är populära och som dem har valt ut. Med andra ord knappt någonting. Vi ringer upp com hem och undrar vad f*n det är frågan om det vi har blivit lovade fungerar inte alls. vi tvingade dem att bryta kontraktet med omedelbar verkan för produkten vi har köpt av dem stämmer inte överens med den beskrivningen säljaren lovade oss, och vi frågade flera flera gånger så du menar att vi kan se vad vi vill precis när vi vill vilken kanal det än är och när det än sändes på tv? Jo just det, boxen var värdelös man kan knappt se någåt alls, så till er som funderar på att skaffa en.GÖR DET INTE!!! Det dem säger stämmer inte alls!!! Det är sämre än en vanlig inspelningsbar box det kan jag garantera er!!

  


Av Johanna - 21 juni 2010 13:23

Som jag skrev igår så var det tydligen dags att införskaffa en ny tv, jag hade fastnat för en 52 tums tv, vi åker tillbaka igår och Micke är också helt inne på den tills han får höra att den bara hade 50 av nåt jag inte förstod, och att Micke bara måste ha 100 av det där jag inte förstod, Så jag vann inte det blev en 60 tums för den hade 100 av nåt som man bara måste ha, fick ett exempel om man ser på en action film och en tv har 50 av vad de nu var så var de inge bra alls men med 100 så uppdaderas något mkt snabbare och det bara måste man ha.  Nåja sa jag, ska du köpa en ny tv så får det bli en större eller mindre annars är det ingen vits att köpa en ny, och jag vill ha nya gardiner till vardagsrummet, Micke fick ett as till tv och jag ska få gardiner vilken bra äktenskaplig kompromiss va?

  

Av Johanna - 20 juni 2010 09:13

Idag är första dagen på öven en vecka som jag känner mig mer eller mindre som människa igen. Varit jätte hängig och sinnessjukt trött och inte orkat något alls.

Bara legat på soffan och undrat hur jag kan vara så trött, varit skalman varje dag och sovit middag, förkylningen eller bara höggravid?

Har tagit mig igenom två säsonger av True Blood. var väldigt skeptisk mot den serien men fastnade helt efter två avsnitt nu får jag fint vänta på säsong tre.

Micke och jag har även sett två säsonger av Californiacation, vilken klockren serie rekomenderar den starkt!

Idag blir de nog att köpa oss en ny tv våran är två år gammal och dags att byta ut den tydligen 52 eller 60 tum är frågan. JAg fastnade för 52 men vi får se vad det blir.

   Californiacation

   True Blood

Av Johanna - 15 juni 2010 06:49

Nu har det varit mycket kring bebisar och graviditeter, ni de beror vet vad jag menar med de. Men åter till mig, i lördags natt hade jag en liten blödning så åkte in i söndags för att kolla upp det för att lillasyster inte reagerade som hon skulle.

Hamnde i den hemskt tråkiga ctg maskinen på förlossningen men på den såg allt bra ut. Läkaren kommer och gör ett UL.

Han tycker hennes rörelser är slöa och att hon ser för liten ut, fick en ny tid för ctg koll redan igår (mån). På morgonen ringer förlossningen och säger att dem har fått remissen på tillväxtultraljud och att jag ska göra det klockan tre innan ctg kollen. Ultraljudstiden hålls tar tio minuter och fick mer än goda nyheter..

Min lilla bebis mår hur bra som helst, NORMALA andningsrörelser, normal hjärtaktivitet, normala rörelser, normalt med vatten och huvudet är fortfarande neråt. Hon väger redan 2561g förväntat vikt var 2438g så hon ligger 5% plus i vikt och är alltså inte en mini bebeis utan rätt stor redan.

Så bara för hennes mamma är liten som alla påpekar betyder inte det att det är nåt fel på mitt barn!! jag är en liten person lägger inte på mig onödig vikt.

Lillasyster visade väldigt tydligt att hon är en tjej hela tiden, hon har tydligen rätt långt hår, barnmorskan såg hur det fladdrade i vattnet    Så ledsen Micke det blir ingen Ebba, Ebba hade det blivit om hon inte haft hår, är inne på mitt hemliga namn igen, men känns nästan som jag redan bestämmt mig hon där inne är inget annat än en Ronja.... ( finns säkert massor med åsikter om det men det struntar jag i!)

Ovido - Quiz & Flashcards