Alla inlägg under april 2009

Av Johanna - 29 april 2009 06:32

japp en dag kvar att jobba idag, har möten från halv nio till halv elva, sen kommer det gå fort fram till ett när ungarna ska upp sen korvgrillningen sen är min dag slut! ledig fyra sköna dagar och hoppas på stårlande sol.

sol

Av Johanna - 27 april 2009 18:33

och årets första axelbandsränder, det året jag inte villha några, och helt röd i ansiktet, men tanke på vad jag jobbar med så kanjaginte unvika  solen heller och vi har ingen skugga på gården får se hur detta slutar.'Elin kissade på pottan för första gången ikväll, mammas duktiga tjeja:)

Av Johanna - 26 april 2009 17:15

igår var v nere på trafiksäkerhetensdag, var ingetspeciellt för elin ialla fall, sen var vi i lekparken, var ute större delen av dagen jätte skönt, idag var vi ute i lekparken redan halv tio och gick in halv fyra idag, varit ute hela dagen, dock inte hela dageni sandlådan men nästan, tidde kom förbi och satt och var bakis med oss ett tag och stannade på middag riktigt skön dag. Mormor som ligger på sjukhus mår mycket bättre nu, riktigt skönt är ju super mormor!!  Kommit  på efter att ha sett filmen bride wars, att jag kaninte gifta mig utan att ha anna där!! Min sötaste persika i världen som varit vid min sida  i 16 år måste helt enkelt vara där höggravid eller inte, skulle vara något som verkligen saknades mig annars, så jag säger bara det gumman, du kniper tills vigseln är över om du nu mot förmodan skulle få värkar tidigare än beräknat!! Du är mig alldels för kär för att kunna missa detta, micke sa att jag e ju störd när jag satt här och grät när vi såg filmen för att det gick upp för mig hur mycket det betyder för mig att du finns vid min sida på den stora dagen vi har varit bästa vänner i 16 år, konstigt vore det annars, vi får sluta upp med att gå om varandra!!  Skrik på bebis från mig och Elin ;)

Av Johanna - 21 april 2009 06:34

japp helgerna går fort, vart på ikea en sväng i helgen.Elin fick en egen kana i sitt rum ny matta gardiner. Våran hall fick taklampor och v rummet en ny matta. Elin har även fått sin första cykel, en röd trehjuling. Nu är hon stor. Har fått tag i en sömmerska som ska sy upp alla tre klänningar. Mickes föräldrar är ju helt underbara, dem betalar all mat och dryck åt oss till bröllopet. Det underlättar otroligt mycket. Tack så hemskt mycket!!! har fullt upp hela veckan på jobbet mendet hör till :)

Börjar bli bra på det här med balansbräda, slagit mickes rekord ialla fall och det är verkligen kul. Aja jag hoppas du och bebis mår bra vi saknar dig! (skrik på bebis åt mig).

Av Johanna - 18 april 2009 08:16

i torsdags var vi på informationsmöte i kyrkan. Det var nog det roligaste jag har gjort på hela veckan, jag anna och bosse skrattade så vi höll på att avlida. för det första så hörte vi knappt vad prästerna sa trots deras mikrofoner. han som spelade orgel pratade som darth vader, vilket gjorde allt ännu roligare. Vi fick en lista på in och utgångs musik med nio låtar,  jag och micke började pricka av listan på sånt vi kunde tänka oss, men när det var en låt kvar på listan visade det sig att han som spelade hade spelade fem olika stycken av samma person, men det var det ingen som förstod för ingen hörde vad darth vader sa. sen var det dags för psalmer, och jag säger bara nej nej nej och åter nej, slutade med att jag hittade en enda psalm och dem tycker man sa ha minst två högst tre, men jag tar nog bara en. Ja det är inte lät, brudparet som satt framför oss, var väl i 35+ åldern satt också och skratta men vände sig om till bosse efter halva tiden och bad henne hålla andan ett tag vilket gjorde att hon skrattade ännu mer. ja det var en upplevelse.

Av Johanna - 12 april 2009 20:15

haft en bra påsk, långfredagen hade vi middag med massor av wii spelande, väldigt trevlig och mycket skratt, tyvärr fick kvällen avslutas snabbt då elin blev dålig igen. Påskafton spenderades förmiddagen på handens närakut med elin och kvällen med god mat ute hos svärföräldrarna.

Idag har vi varit ute större delen av dagen, grillade korv till lunch sen ner till alby för att titta på lammungar och massor av söta djur. ätit middag med frredde ochnu väntar lost.

Av Johanna - 10 april 2009 10:09

vi har varit nere på vc åter igen med elin och kollat öron näsa och hals två gånger på en vecka.Inget fel på henne en vanlig förkylning var svaret precis som vanligt. Vi frågade också om hon kan få feber av att hon är förstoppad: nej det kan hon inte! Elin har inte bajsat på tio dagar ena stunden feberfri för att nästa ha 40 grader. mamma bajsa mamma ont magen. Inte ätit en ordenglig måltid på en vecka. Igår ringde jag vårdguiden för barn och fick rådet att åka in eftersom vi har gett henna laktulås och inget händer. hon fick hjälp med att tömma systemet och idag är hon feberfri och vårt glada yrväder igen. om läkare på vc nte kan något om barn så borde de anställa en barnläkare!!

Av Johanna - 8 april 2009 06:27

jaha nu igen,  nåja är bara en dag behövs det så är micke  hemma imorgon. beställde min underkjol från Angelinas den 7 masr bara för att det skulle ta en månad att få hem den, för två dagar sen mailar jag dom och undrar hur det går med den med tanke på att jag inte har hört nåt mer fast jag förskottsbetalade. Jag får ett mail tillbaka där dem skriver att dem inte kan se nån betalning från mig vill att jag ska skicka kvittot. Men jag har inte fått nåt kvitto av dem heller. Jag får gå in på min bank och leta upp betalningen där och maila min kontohistorik till dem. då får jag svar där dem ber om ursäkt att dem inte har sett min betalning och undrar till vilket datum jag behöver kjolen, nu sa jag då det var därför jag beställde för en månad sen, så nu kommer dem skicka en kjol med två ringar så får jag ta bort den ena istället. alltid är det nåt.

Ovido - Quiz & Flashcards