Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna - 21 februari 2012 06:54

Nää nu e jag trött på detta blöta gråa trista kalla halv året, Har inget skoj att blogga om, jag gör samma sak under veckorna, jobba träna familjen, nån gång i månaden går jag ut med tjejerna, så kommer nog göra uppehåll i bloggen fram till våren om det inte händer nåt jätte skoj, nu vill jag ha sol och  värme, balkong häng, våldgästa beccis terass i solen, grillning, bad, sköna stunder i lekparken, cykla med min prinsessa, plocka vitsippor, använda sneakers fylla garderoben med vår kläder, få fräknar på näsan, första brännan som inte är gjord på gymmet, fixa balkongen, plantera blommor som jag tar död på inom en vecka, men det positiva är att med mitt slit på gymmet är jag nöjd och redo att möta beach 2012!!

Vi syns när det varit sol minst tre dagar i rad och plus grader ;)

Av Johanna - 14 februari 2012 08:58

Jag kör min egen variant av detta, ska jag behöva berätta just idag att jag älskar min familj??  Att alla mina vänner betyder massor för mig alla på sitt eget sätt..

Glöm det, inga extra kärleks förklaringar för att det är 14 februari, Alla som står mig nära vet var jag finns och var jag står, så behöver ni höra nåt extra just idag så GLÖM DET!!!

 Alla andra hoppas ni får massor av uppskattning blommor ,choklad, nallar kort m.m ... ;)



Av Johanna - 12 februari 2012 10:56

ja imorgon är det måndag och vab med Ronja, Tisdag ska de shoppas födelsedags presenter till elin,, försöka klämma in lite träning också, det har fått ligga på is ett tag då barnen varit sjuka och jag lite hängig. Lite Jobb och på torsdag fyller min prinsessa fem år och det blir lite firande på kvällen. Lördag ska Elin ha kalas med dagis kompisarna, söndag fika för Elin igen.

persikan och Janine, Jätte tack för i fredags!! Riktigt lyckad kväll, det gör vi om :)


I övrigt tycker jag det är dags för mina nya möbler att komma nu!!

Av Johanna - 9 februari 2012 18:38

Ja Ronja fick besöka vc idag igen, och vad va det jag sa?? Lillfia hade en sänka på 101,kraftigt förhöjd som han kallade det, Lunginflammation vart diagnosen, varför behöver jag bråka så med dem? Varje gång!!, finns väl ingen som känner sina barn så bra som föräldrarna, jag kan mina barn utan och innan, när fasiken ska dem börja lyssna?? hade dem lyssnat på oss i måndags hade Ronja sluppit vara sjuk i sju dagar. Och hon är ju inte som mig och Elin som blir bra redan dan efter medicin satts in utan hon tar tre-fyra dagar på sig, så hej igen då vab, då det ska tas medicin tre gånger om dagen fram till onsdag sen kan vi ta två resten av tiden, och allt hon vill är att följa med sin nenin till dagis.


Av Johanna - 7 februari 2012 18:12

Mitt lilla troll har nu varit dålig i fem dagar, hög feber som försvinner för att sedan komma tillbaka ännu högre, får bli dem inkompetenta läkarna på vc igen imorgon för andra gången denna vecka, för handen hade lite mkt nu så där fick man ingen hjälp, varva alvedon och ipren, va f*n tror ni det är första gången jag har ett sjukt barn hemma, jag känner min dotter inte ni!!! och det som stör mig är att jag alltid har rätt men måste besöka dem nedrans läkarna flera gånger om de ska göra mer än titta lite i halsen och lyssna på lugorna!! Istället för att allt jämt är virus ta åtminstånde en sänka era förbaskade ......

Av Johanna - 6 februari 2012 17:55

Ja så ligger det till jag går i väntans tider!!! kommer bli låååååånga veckor att vänta tills det äntligen är dags. men den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge!!! Har inte ens fått ett datum!! Jag som inte har nåt tålamod när jag vill ha nåt!

Men men vad ska jag göra den måste tillverkas på rätt sätt först, men snart snart snart kommer jag ha:

     


Bild ett som den ser ut, bild nr två kommer pallarna ha en annan färg.

Jag avskyr att vänta!!!

Av Johanna - 4 februari 2012 08:19

I denna familj besöks djur affären rätt ofta, dels för att inhandla saker till mina katter och dels för att titta på djuren. Dem senaste typ 74 gånger vi har varit där har Elin visat ett stort intresse för kaninerna, marsvinen, mössen men mest av allt fiskarna. Att Ronja har ärvt mitt enorma djurintresse går inte att tvivla på, hon blir helt till sig så fort hon ser ett djur, och katterna här hemma blir påklädda i strumpor och jag vet inte allt vad hon hittar på med mina pälsbollar :) Elin har bett mig om att få en kanin ett par gånger nu menjag har förklarat att vi kan inte ha en kanin för en kanin behöver få vara ute. Ett marsvin sa Micke nej till och då är vi kvar på det ständiga tjatet om fiskar. Igår kväll sitter jag och Elin och myser i soffan och hon vänder sig om kramar mig och viskar i mitt öra: mamma, jag vill ha en kanin! JAg förklsrar igen varför det inte går, 30 sekunder senare samma sak: mamma jag vill ha en pappegoja, förklarar grejen med katter och fåglar, Samma visa igen: Mamma jag vill ha möss, jag har inget motargument på den. Mamma jag vill ha nemo fiskar! Jag vet att du vill ha nemo fiskar gumman, men vart ska dem bo? dem får inte plats i ditt rum, Hon tyckte dem skulle bo i vårt sovrum!!


Nej nej det går inte, men mamma kan ju också tänka sig ha fiskar det är fint och mysigt, och hittade bara så där en plats i v-rummet där fiskarna kan bo;)

Men Elin säger jag, vi har djur, vi har tre katter varför vill du fler djur? hon vänder sig om kramar mig igen och viskar: Men mamma jag älskar djur!! och där var mamma övertygad! höll nästan på att börja gråta så rörd blev jag!

Ja jag är skev jag vet! men att barnen har ett lika stort intresse för djur som jag har är för mig jätte stort! det är helt underbart faktiskt!! Vem vet vad som händer när en liten tjej blir stor och fyller hela fem år om två veckor......


Ovido - Quiz & Flashcards