Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 28 mars 2009 20:02

släcker ner allt om en halvtimme? tror många gör det för det har varit så mycket reklam om det, men tror också att dem bara gör det idag och totalt glömmer göra det varje dag. men så är det med tv skulle dem gå ut med att i och med att det blir sommartid inatt så måste alla hoppa vart dem än ska imorgon så skulle hälften av stockholm hoppa runt i staden och vart dem än skulle för att dem har ju faktiskt sagt det på tv och då måste det stämma att man ska göra det. Visst är j'tte bra att tänka på miljön och allt det där men en timme hur hjälper det långsiktigt?

Av Johanna - 24 mars 2009 17:44

jaha elin har precis varit jätte dålig och nu har hon fått vattkoppor också, nu mår hon ialla fall inte dåligt men är prickig, tur att hon får det tidigt ialla fall så är hon klar sen:)

Av Johanna - 19 mars 2009 12:57

fått hem brev från svenska kyrkan. 16 april ska vi på det första mötet det som ska gås igenom då är:

Träffa några präster, musiker och vaktmästare

en genomgång av vigselcermoni/ gudstjänsten

Ev provgå altargången

Lyssna till bröllopsmusik( in och utgång)

lyssna och sjunga till några förslag på psalmer som passar till vigseln,

se församlingens två silverkronor som lånas ut gratis

få svar på frågor.

Nu är det verkligt och ska ner och fixa med min ring idag, trots halsfluss så måste sakerna bli gjorda, vila kan man göra en annan dag.

Av Johanna - 17 mars 2009 19:54

varit på närakuten med Elin, början till öroninflammation,börjantill halsfluss och tandsprickning, inte konstigt att hon mår dåligt, men nej då hon är ju ett dagisbarn så jag skulle ha väntat ut det här enligt VC, det är ju skandal!!!! MIn dotter har fått lida i onödan tills jag tyckte att nu är det nog hon måste få hjälp!! och mycket riktigt jag hade rätt som vanligt, varförinte lita på en mamma när hon säger att det är något somär fel, inga känner sina barn bättre än föräldrarna!!! nu är det pencillin i tio dagar,

Av Johanna - 17 mars 2009 15:26

trots att det har hänt att barn har dött för att vårdcentralen sagt det är ingen fara det är bara att avvakta så får man fortfarande ingen läkar tid, har fått vända mig till akutmottagning och boka en tid där, är väl inte så konstigt att man vill ha en läkartid när ens 2 åriga dotter haft mellan 38-40 graders feber i fem dagar!! Och det vänder inte hon blir inte bättre, nej men hon är ett dagisbarn så då går det så mycket det är bara att vänta ut det. Ja stor chans att man låter sina barn må dåligt i onödan, nej det gör man inte, chansen finns att hon behöver medicin, när det gäller barn ska man aldrig bli ifrågasatt, är det några som känner sina barn bäst så är det väl ändå föräldrarna! Standard svaret vart man än vänder sig, det är ingen fara barn kan ha väldigt hög feber, Det struntar jag högaktnings fullt i!!! Det gäller mitt barn och hon mår inte bra, ska man behöva bråka så mycket när ett barn är sjukt, hellre kolla upp fem gånger för mycket än inte alls, ska det vara så svårt för sjukvården  att inse!! Alla lovar att dem ska satsa på sjukvården, jo kyss mig man kan inte ens få träffa en läkare när det behövs. Visar det sig om ett par timmar att Elin behöver medicin eller något så ska jag ringa vc i morgon gnälla!

Av Johanna - 16 mars 2009 06:59

det har varit en hemsk natt, Elin har haft 41 graders  feber, varför hon har en så hög feber vet vi inte, kan vara tänder men vi vet inte, har sovit som en kratta, sover alltid dåligt när manvet att elin inte mår bra, fast hon har sovit mellan oss kan man inte slappna av, är totalt slut som människa, hon är betydligt bättre nu men det går i vågor, hon kan få så där hög feber igen så var det igår, skulle ha jobbat idag,men finns inget som är viktigare än elin, spelar mig ingen roll att chefen inte tycker om att man vabbar,Elin går före ALLT!!!

Av Johanna - 15 mars 2009 07:30

det jag har köpt till mig är brudklänning, underkjolen är beställd, skorna är beställda, tiara, vigselring är beställd i mindre storlek och ska graveras, vad är det mer jag behöver till mig? skulle vilja ha en brudväska finns ju faktiskt saker man inte klarar sig utan fast det är en brölopsdag, men har inte hittat något, brudväskor är ju inte fina. har varit hos floristen för att få prisförslag på tärnbuketter och brudbukett. jag behöver hitta en bra bh att ha under klänningen och underkläder. Igår svarade dem första släktningarna på inbjudningarna, 17 st har svarat av 61 så är ett par kvar:)

Av Johanna - 13 mars 2009 12:23

jag har letat brudskor i ett halv år men inte hittat några, dessa är dem jag har valt ut snälla ge mig smakråd!! dem som är rosa på bilden ska givietvis vara i vitt(ivory) så snälla säg vilka som ni gillar för jag vet inte!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards