Alla inlägg under januari 2011

Av Johanna - 31 januari 2011 07:21

I fredags eftermiddag åkte Micke till sundsvall med jobbet på kick off. Så det har varit tjejhelg här hemma. och givetvis vaknade jag förkyld på fredag morgon. Sånt slår aldrig fel. Fredag kväll kom mamma förbi ett tag och höll mig sällskap och fick ronja att SOMNA är inte alla som får det.

Lördag kom mamma förbi vid tio tiden och vi tog vår bil och tog en sväng till centrum för att handla lite. Mamma stannade och lagade middag till mig och beccis innan hon gick hem vid tre tiden. Beccis stannade tills Elin somnat sen gick hon hem och var sjuk. Söndagen var jag bara hemma vart en promenad på dagen och micke var hemma vid fyra tiden.

På agendan denna vecka är det 6 månaders kontroll med Ronja på torsdag, och Elin börjar på sin dans på  lördag.

 Nej dags att börja klä barnen och bege sig iväg till dagis.

Av Johanna - 27 januari 2011 06:59

Nej då jag är inte ett dugg bitter   däremot väldigt trött. Ronja har varit vaken massor i natt och utan en natt med bra sömn är inte mitt humör på topp idag. Men det brukar bli bättre framåt dagen.

Ja vår morgon startade kl 05:00 då tven i vårt sovrum började föra massa oväsen i form av barnprogram. Suck och mutter från min sida, var bara att ta den ena på armen sägen till den andra att följa med och gå upp.

Nu är första maskinen tvätt klar och den minsta trött, Blir en låååång dag.

Krypträningen går mest runt i cirklar och bakåt kan hon ta sig  

Jätte glad i sin pyjamas inga planer på att gå och lägga sig.

Elin har nattat sin katt            

Av Johanna - 26 januari 2011 10:19

Så många måsten, och ännu flera jag ska,

Men idag tog jag mig i kragen och ringde och beställde tårtorna. Elin får sin rosa tårta med askungen på till sin födelsedag. Och Ronjas doptårta.

Så där då var ett måste borta.

Nu e det bara, dammsugning, tvättning, köpa frimärken, posta breven,som jag borde göra idag, och givetvis hämta hem Elin. Imorgon börjar vår helg då dagis e stängt och Elin är ledig på fredagar,så dem där måsten som innebär städning borde jag ta tag i. men usch har ingen städlust idag. Så jag drar till med ett JAG SKA  BARA leka lite med Ronja först  

Av Johanna - 25 januari 2011 06:37

Det underbara Ljudet fick jag höra inatt. Vaknade av att mitt lilla troll bökar runt i sängen vänder på sig och få ur sig ett klockrent, MA MA.

Frågar Micke om han hörde men han sov som en stock, så jag kramar om min lilla trollunge lite extra och hon somnar om  

Mitt projekt med alla barnkläder har gjort att jag behöver en till byrå eller egen garderob till Ronja.

Ser även en hörntand uppe på Ronja, får se om det blir den som kommer först, en liten vampyr blir hon då  

Detta blir en kort vecka, redan på torsdag startar vår helg, dagis är stängt och på fredag åker Micke till sundsvall så blir en tjejhelg här hemma .

Mer än så har inte hänt sen igår  


Av Johanna - 24 januari 2011 08:22

Det var ungefär allt jag sa igår eftermiddag, Vi har äntligen lyckats få fram alla kartonger med barnkläder från när Elin var liten, och med tanke på att jag köpte nya kläder till Elin varje månad så fanns det MÄNGDER!!

Jag kommer inte att behöva köpa kläder till Ronja på ett halvår typ.

Efter varje plagg kom det ett åååå, Titta Elin, åååå.

Fanns ganska många plagg bland kartongerna som var mina favorit kläder på Elin när hon var liten. Vissa av kläderna kommer jag att spara även när Ronja vuxit ur dem.

Så nu har jag tre berg av barnkläder att tvätta och tvättmaskinen går varm, tur att jag har fått hem tvättmedel:

  

Enligt Roger ska detta räcka till typ 600 tvättar, men som jag tvättar räcker det kanske till 300-400 tvättar  

Nu på morgonen gick diskmaskinen sönder (igen) hoppas det går att laga denna gång.

Nu ska jag njuta av tystnaden en liten stund  



Av Johanna - 23 januari 2011 09:10

ja igår var det huset fullt, Vero, fredde, beccis, bosse, elin, eddie marlon& ronja. Vart lite bak, Elin önskade sig hallongrottor och blåbärsmuffins.

Beccis höll mary kay gruppen med mig och bosse. Elin &eddie lekte jättebra hela dagen.

Marlon reagerar på blixten  

Vero och ronja har en prat stund

Elins trogna följeslagare, hoppbollen,

  

 Marlon& Micke

Söndag morgon, Micke &beccis sover, jag och ungarna uppe    

Av Johanna - 22 januari 2011 10:31

Ja, igår tog vi ner Ronja till frissan för att klippa henne för första gången, trimmade lite och klippte hennes lugg så hon ser något, även Elin klippte lugg.'

Hem en stund för att sen åka hem till mamma där min mormor var, passade på så hon fick träffa tjejerna. Hemåt och möte upp Beccis hemma, och hade lite soffhäng och pratade om utlandsresa i sommar  

Idag är det Mary kay grupp sen vet jag inte riktigt vad som sker.

har fått hem dopkorten, så dem som inte får dem i handen får snart ett i brevlådan:) gjorde Johanna version på baksidan av korten då jag var osäker på färgerna  

Lite nya bilder på Ronja, elin vill inte vara med på kort längre tyvärr:

  

På tok för stor mössa

  

lek med nappar

  

Älskar katrinplommon

Får välling hos gudmor  

Av Johanna - 18 januari 2011 10:22

Här har det inte hänt så värst mycket, söndagen blev det städ och middag med Roger &familj.

Ronja kan nu ta sig runt i sin gå stol, inte ens 6 månader vilket geni  

Vi hade planer på att åka till gotland i sommar , men efter att ha kollat runt så blir det till och med billigare för oss att åka utomlands 8 dagar. Lutar åt Bulgarien.

väntar fortfarande på mina gardiner, och Elins födelsedags presenter.

Elins kalas e klart ska bara skicka ut inbjudningarna.

I helgen ska vi få se Beccis jobba då jag ska vara värdinna för mary kay. En tjejig dag med andra ord.

Ja är det som händer här den närmaste tiden :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards