Alla inlägg under januari 2010

Av Johanna - 28 januari 2010 08:41

Äntligen har jag fått det bekräftat, det finns en liten bebis där inne. Var på mvc och kollade efter hjärtljud idag för första gången. Igentligen skulle det inte göras innan mars men jag bad om en extra koll. Hon började leta på fel sida och hittade inget alls, jag påpekade att på vänster sida är där jag känner nåt, och mycket riktigt där fanns det hjärtslag som låg på 160, och bebis sparkade så det hördes i dopplern, Väldigt skönt att få veta att det verkligen finns en bebis där inne, med tanke på min våg hemma som säger att jag inte har ökat ett gram, jag fortfarande kan ha alla mina vanliga kläder fast jag har gått in i fjärde månaden. Och nu vet jag att det är bebis jag känner. Min våg ska jag kasta den funkar inte!! Jag har gått upp 1,5 kilo sen inskrivningen så allt var bra. Är tydligen inte så bra om man går upp massor i början, så allt var fint och jag kan andas ut.  

Av Johanna - 22 januari 2010 15:31

Skrev för ett par månader sen om Hunden majlo i norge, läste idag att hans familj vann, härligt:) finns dem som tycker Majlos familj får skylla sig själva som hamnat i den här sitsen, där håller jag inte med!!! Tur att vi alla tycker olika hur skulle det annars se ut?

Jag är i alla fall glad att Majlo får komma hem igen. Grattis MAJLO ;)

Av Johanna - 21 januari 2010 08:47

   Med Elin hade jag under dem första månaderna noja på havrebollar, men det gick över och sen hade jag inga begär,

Det jag äter i mängder nu är äpplen, det ska helst vara gröna granny smith från ica, röda är inte lika gott, har hört att det är många som äter mängder med äpplen när dem är gravida, och då undrar jag varför? Visst är det bra att ha nyttiga begär, men börjar tro att det är en kille bara för jag äter massor av äpplen. Blir det en kille har jag redan namn så då blir det enkelt, har två och nåt av dem blir det jag viker mig inte en milimeter när det gäller det :)


Av Johanna - 20 januari 2010 17:13

Idag var jag som sagt hos tandläkaren, åkte lite tidigare för att hinna in snabbt på hm och köpa lite tröjor och byxor till Elin, hos tandläkaren gick det bra, jag hade så fina tänder så trots min brist på tandläkar besök, rutin undersökning och ta bort tandsten 800 kr senare trots rabatt på 600 kr från försäkringskassan eftersom jag inte varit hos tandläkaren på så länge. Tackade nej till röntgen efter att mer eller mindre blivit övertalad till de av tandläkaren, tur för mig annars vet jag inte vad det hade kostat.


Efter det vart den en snabb tunnbrödrulle och iväg ut till bussen för att jobba. När jag står vid busshållplatsen helt ensam, tar jag mig en efter maten cigg och ringer till Anna. När jag står där och pratar med Anna så kommer det en gubbe/farbror från ingenstans och skriker: Stå inte här och rök för f*n. Jag blir irriterad och säger att jag stod här helt ensam innan du kom, och lite folkvett har jag väl så jag vet att jag ska gå undan om det kommer nån, Då var jag en jävla idiot m.m så jag ber i lika otrevlig ton som honom at han ska hålla käften och går, då går han emot och mig och skriker ska jag sänka dig? JAg e ju jag och går emot honom och säger: men gör det då!! Han rör sig inte en meter och jag fortsätter min promenad bortåt som Jag påbörjat. Jag har fortfarande Anna i telefonen som undrar va det e för idiot.


När jag står en bit bort och väntar på bussen så åker det förbi en bil med nån bygg logga, Gubben i bilen vinkar, och i ren reflex vinkar jag tillbaka, har aldrig sett människan för, han kör fram ett par meter och stannar in till vägkanten, tror tydligen jag ska komma fram, ( inte en chans), han kör iväg och jag tänke inte mer på det, förens det går upp för mig att han har parkerat bilen gått igenom centrum och kommer gående ut till bussarna, Jag låtsas inte se honom och forsätter prata i telefon, men gubben går inte han väntar tydligen på att jag ska lägga på och bara står och smyger på mig bakom en stolpe, Jag säger inget till anna för då skulle han ju veta att jag har sett honom, Och gubben ger inte upp han står kvar fast bussen kommer och glor på mig men säger inget, inte förrens bussen åker går han tillbaka till sin bil.

VAd e det för skumt folk ute på en helt vanlig förmiddag??

Av Johanna - 20 januari 2010 06:39

japp efter ungefär fem år, så ska jag idag ta mig ner till tandläkaren, och i och med det bli pank, varför är det så sinnessjukt dyrt att gå till tandläkaren? Om det nu är så viktigt att man ska gå typ en gång om året varför är det så dyrt?

Igår berättade jag för chefen att jag är gravid, hon tyckte det var jätte tråkigt att ja måste sluta efter vårtermin, men tyckte det var bra att jag trots att det var oplanerat lyckats pricka in det så att jag förhoppningsvis kan jobba hela terminen ut.  Jag hoppas verkligen det finns en tjänst till mig när mamma ledigheten är över, för jag vill komma tillbaka!!!

Av Johanna - 18 januari 2010 17:12

i söndags hade jag äntligen inget som krockade med nåt anna skulle göra, så efter att ha startat med städningen söndag morgon klockan åtta, så åkte jag och Elin till Anna. Eller som Elin säger: alla tjejerna, mammas tjejerna, Lovisa växer och blir bara sötare hon dreglar som tusan och har fått en tand, hon är inte riktigt van vid elins  höga ljud så hon hoppade högt flera gånger jätte skoj :) efter ett par timmar av att ta igen det vi missat var det dags för hemgång ,middag och sen var den söndagen över, kan man inte svenska folket tillsammans rösta fram en tre dagars helg? Man hinner precis landa om knappt det så är det dags igen, klagar inte på att jobba, jag har ett underbart jobb men vet att det är många fler som tycker som jag så kom igen ringa statsminstern kanske??



Av Johanna - 17 januari 2010 07:22

igår blev det en sväng hem till mamma och den stora tvättstugan, köks mattor och hallmattor samt våra däcken, är inte allt för ofta jag lyckas tvätta dem så var skönt att få det gjort, mamma bjöd på middag också, när vi kom hem la jag mig i soffan och kollade på gilmore och försökte vänja mig vid mina nya glasögon jag köpte, är riktigt konstigt att gå tillbaka till glasögon efter många år av linser. men nu har jag så jag kan byta med ialla fall. Idag ska jag skura av golven och sånt så jag kan lägga ut dem rena mattorna .Med andra ord en vanlig söndag  

Av Johanna - 14 januari 2010 17:58

ja det kan jag inte äta, det enda som har fått mig att kräkas i början av gravitideten var ju vanilj yogurth , idag kom lunchen upp och jag har inte haft besvär av illa mående innan, och så har jag min isias nerv i kläm, det är inte specielt skönt när den underdagen börjar spöka. annars så går de framåt med bebis, veckorna går rätt fort, hoppas det forsätter så..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards