Alla inlägg under maj 2010

Av Johanna - 31 maj 2010 11:56

 VArför finns inte denna gungstol att köpa i Sverige för? babyproffsen hade den för tre år sen men slutat med den och nu finns den inte längre att köpa i Sverige vad jag vet om, nån som vet om den finns?   

Av Johanna - 31 maj 2010 08:53

Vad har vi haft för oss då? I fredags var vi och kollade på en lägenhet, chansen att vi får den är inte så stor eftersom vi har placering 7, men vi tackade ja och sen får vi se. Var en fyra med uteplats och lekplatsen direkt utan för altan dörren, var därför vi tackar ja om vi blir erbjudna kontrakt, barn mässigt är den perfekt.

Med bebis går de framåt är i vecka 33 nu. Har dock fått otroligt ont i ryggen och väldigt svårt att gå, men det är snart klart så det kan jag ta :).

Har även börjat förbereda Bebis rum, har köpt baby sitter babygym och skötbord av min kusin så snart har vi de vi behöver. Är fortfarande i behov av byrå och garderob, men tycker mammut serien på ikea är hemsk så har inte hittat nåt bra än. 

Av Johanna - 24 maj 2010 08:28

känns som om denna helg har varit jätte lång för att det har varit ont om sömn, i lördags var det kallas för Eddie som fyllde fyra år, Kalaset började kl två och från halv åtta på morgonen så tjatade Elin om att  åka Eddis kalas :) Hon hade jätte roligt och jag tror födelsedags barnet var riktigt nöjd han med :).

Efter kalaset åkte vi hem och åt lite middag sen åkte vi iväg och spelade årets första parti minigolf, Elin tyckte det var riktigt roligt men hon ville inte ha barn klubban inte hon skulle ha en stor.

Söndag morgon gick Elin upp 03:58 vet inte vad som hände men helt plötsligt gå hon bara upp och det fanns inte en möjlighet att få ner henne i sängen igen, Tack Micke för att du gick upp med henne då. Jag fick ligga i sängen till halv sju oc har ingen aning om hur många gånger Elin kom in till mig och bad mig gå upp och hur många gånger jag fick svara henne:mamma är vaken Elin jag ska gå upp.

Så igår var man inte kaxig Fick elin att sova middag men medans familjen sov så var jag givetvis vaken kan inte sova på dagtid!! Hemskt!

Sover dåligt på nätterna vaknar av minsta lilla knäpp, hjärnan som förbereder sig?


Av Johanna - 21 maj 2010 15:16

Trotsade värmen och tog mig ut för att göra lite ärenden idag, pratade med anna när jag satt på bussen sa att jag bara skulle in på banken och sen skulle jag möta upp henne, gick in på leksaks affären och köpte present till Eddie från Elin som har kalas imorgon sa till anna att jag skulle komma in på hm och sen glömde jag bort allt. Pratade med bosse men sa att vi skulle lägga på så jag skulle få nåt gjort, bland alla kläder tror jag jag tappade minnet också. Tar lite tid när jag handlar för jag dras till kläder med färg men blir alltid fel så håller mig till vit och svart, efter att ha provat massa kläder med färg ger jag upp, hänger tillbaka de och börjar om   , Eftersom jag inte visste vilken storlek jag skulle ta tog de ännu längre tid. Börjar känna mig snurrig betalar och efter det skulle jag ha gått till apoteket men på väg dit glömmer jag nog bort allt jag skulle göra för går ut ur centrum går och köper en cola i videoaffären längst bort utan för centrum sätter mig på en buss jag ser som går hem och åker.

När jag sitter på bussen ringer anna och undrar var jag är, på bussen säger jag och har inte en aning om vad hon menade, hade massa mer att göra men fick hjärnsläpp och åkte hem. Blir man förvirrad av att vara gravid??

Av Johanna - 20 maj 2010 13:20

Idag kommer vår nya bil hem, så idag kommer domen    ?

Har han lyssnat på mig, ingen röd, gul, silver, vit bil, ingen metallick skiftande skum färg jag inte ser. inga extra lampor fram inget extra däck bak, ingen ljus skinklädsel invändigt, och helst ingen ny bil lukt i bilen  

Det var väl mina krav tror jag är väl inte så svårt att hålla sig till ? haha ikväll får vi se... men med tanke på att vi inte har samma smak om något alls kommer jag nog avsky den det brukar vara så när micke väljer något som är till familjen, han köper jag byter ut hahaha perfekt balans eller hur?

Av Johanna - 17 maj 2010 06:40

Då var de vanlig vecka igen och långhelgen har varit full av aktiviteter.

I torsdags så träffade vi Anna och Lovisa, min kusin med familj kom även förbi på eftermiddagen så då blev det lekparken med barnen och ungarna cyklade.

I fredags var micke ute och kollade på bilar och jag var hemma med Elin och myste tills han var klar.

Lördag morgon kom Ove förbi och hjälpte oss rensa ur vårt förråd så vi fick fram våra bebis saker. När det var klart gick jag och Elin till lekparken medans Micke köpte vår nya bil. Sen hämtade vi upp Ove och hans dotter och åkte ner till Alby för att titta på djuren och ungarna lekte i lekparken.

Söndagen spenderade vi ute på svärföräldrarnas tomt, vi grillade korv och Elin hjälpte farmor kratta löv och sprang runt och lekte i friska luften hela dagen. På väg hem så ringer Beccis och säger att hon är i närheten av oss och tänkte komma förbi, Beccis stannade på middag och sen var det dags för Elin att sova mer eller mindre,ledigheter går alldeles för fort.

Nu väntar vi bara på att få hem bilen, hoppas micke gjort ett bra köp jag har inte sett den   

Av Johanna - 12 maj 2010 15:51

var inte så farligt imorse men nu är det ångorna av reservtanken som används.

Elin vaknade 03:00 inatt och sen var det kört för min del. Sover dåligt ändå men vaknar jag så kan jag inte somna om sen, var lagom glad i två timmar när jag låg mellan barn och man och lyssnade på deras snarkningar  

Klockan fem vaknade Elin för dagen och gick upp, så det var bara att ladda kaffet och sätta igång med morgonbestyret.

Tyvärr är jag sån som inte kan sova på dagtid hur trött jag än är och elin hade halvdag på dagis, Men snart är jag inne i lite sömn igen  .

Jobbigt men UNDERBART!!! Och nu är det långhelg  

Av Johanna - 8 maj 2010 08:47

Dem senaste nätterna när jag vaknat till har jag kännt att jag har haft ont i magen, men trött som jag är har jag inte orkar reagera utan bara vänt på mig  .

Sen jag gick upp imorse har jag fått känna på en mildare variant av vad jag har att vänta mig, AJ!! Förvärkar och givetvis som starkast i korsryggen! Så jag har redan hunnit ta en lång varm dusch funkade lite,varm vete kudde, var mest irriterande, har än så länge inte tagit alvedon. Men att det är skillnad på tränings sammandragningar i magen och förvärkar är tydligt. Nu när jag får känna på det jag hade förträngt sen Elin, så kommer tankarna, jag är ju inte riktigt klok som väljer att gå igenom detta en gång till helt frivilligt för är mycket medveten om att jag kommer tro att jag ska dö ett antal gånger, vilja gå hem flera gånger om för att sen glömma allt det på ett ögonblick så fort hon är ute. Är det inte underbart att vara mamma och vad man är villig att gå igenom för dem små älsklingarna??? Finns ingen större kärlek hoppas bara jag kommer ihåg det när det väl gäller  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards