Alla inlägg under december 2011

Av Johanna - 27 december 2011 07:47

                         

Av Johanna - 22 december 2011 07:35

Igår var jag och Janine på gymmet efter en veckas uppehåll av olika anledningar. Grattis gumman till dina resultat på vågen!! Hur sjutton lyckades du med det?? Bra gjort! Men jag då tänkte jag efter att ha sett hennes resultat. Vågen för min del må stå still, men när jag verkligen tittar så ser jag att jag sliter inte förgäves, har lyckats forma mig på helt rätt ställen, och det börjar framträda sånt som ska synas. Inte en dag för sent jag som hade börjat tappa motivationen!

Har jag berättat om min tatuering jag vill göra i vår? Hade först bara tänkt göra något litet, men ska jag göra nåt kan jag göra det rejält på en gång  annars kan det vara, så den börjar på vänster skinka och ska sluta på höger axel och passera revbenen blir nog många omgångar innan den är klar  



Av Johanna - 20 december 2011 15:35

Julafton, allt är klart borsett från att handla lite ätbart. Här hemma har jag varit hemma med elin som varit förkyld men ska till dagis imorgon som det ser ut och jag ska göra ett femte försök att ta mig till gymmet utan att nåt kommer imellan. Fick hem mitt anställningsavtal idag för heltids jobbet och upptäckte att det inte är någon provanställning utan har tills vidare anställning redan från dag ett det är ju toppen   Fick även ett samtal från chefen på det som blir mitt andra  jobb att jag ska jobba helg redan ibörjan av januari. Så nu har jag fast tjänst och vikariat jobb så ska nog få ekonomin på fötter efter att ha levt på studiestöd. Blir kanske tufft med minimal fritid men jag har lite saker jag jobbar för så det får bli min morot när det känns tungt.

Nej nu ska det lekas skrivs senare  

Av Johanna - 14 december 2011 14:05

Jag tog mig igenom skolan. Nu är det över men har en gång kvar på praktiken på fredag kväll. Går ut med VG i denna kurs med. Var det jag hade i alla ämnen i min barnskötar utbildning också. jag verkar vara en sån typ? Jätte mega tråkigt att sluta på praktiken hur kul som helst!! Menjag får stå på vikarie listan och kanske kommer få helg jobb så det känns bra. Så från och med Januari så kommer jag spendera mina dagar i Bagis som verksamhets stöd åt två tvilling tjejer med en del handikapp/svårigheter. Nästa impuls jag får att byta yrke, vilket brukar ske en gång om året eller plugga, kan nån hejda mig då??

Tio dar kvar till Jul och jag upptäckte att jag har köpt massor av klappar till Elin,(ooops) Men det var så lätt att hitta saker till henne, Mycket svårare med Ronja som har intressen som att "moola" Måla, sjunga läser böcker eller göra precis vad som helst av det Elin gör.

Men Trots att skolan är slut så är ju inte jag den som inte får för mig massa ideer så nu har jag nya mål får se om jag lyckas berättar mer om det när jag kommit igång! Tränar forttfarande men har inte blivit lika hårt pga sjukdomar men det tar jag snart igen.

Köpt jul klänningarna till tjejerna som jag gör varje jul, men hör och häpna denna gång hitta jag även till mig men det är INTE rött tema på barnens och min klänning i år....

Av Johanna - 8 december 2011 06:51

Har inte bloggat på ett tag då det har varit mycket dem senaste veckorna så inte hunnit eller haft ork. Men jag praktiserar fortfarande. Många kvällspass men trivs jättebra! Ska på interjuv imorgon, får jag det kommer jag och min persika bli kollegor. Granen är införskaffad och det ser ut som om nån har spytt glitter på den   Elin ansvarade för att klä den, hon är nöjd det är allt som betyder något vill hon täcka den med glitter så ska det vara så   Har inte kunnat träna så mycket senaste veckorna då Ronja varit sjuk, sen går jag med nån dum förkylning som inte bryter ut men det låter som om jag vore jätte sjuk. Väldigt konstigt. Har börjar införskaffa julklappar till barnen, hittar massor till Elin men knappt nåt till Ronja då sakerna för hennes ålder i mina ögon är bebis leksaker. Hon leker med sånt Elin leker med. Hon pratar mycket nu fast i enstaka ord men hon gör sig förstådd och sjunger för jämnan, mammas lilla troll.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards