Alla inlägg under augusti 2009

tid

Av Johanna - 27 augusti 2009 18:19

Var tar tiden vägen? det känns som om jag bor på jobbet, jag trivs jätte bra och det är roligt men det känns som jag är där hela tiden! Hinner inte mer än blunda innan jag är tillbaka på jobbet känns det som. veckorna bara flyger  förbi just nu, skulle vilja bromsa bara lite lite... Men jag gnäller inte nu när jag har ett arbete jag trivs suveränt med, men tiden bara försvinner.



Av Johanna - 24 augusti 2009 19:05

ja då var man ett helt år äldre, och elin har fått sys för första och förhoppningsvis sista gången, hon ramlade på en stol hemma och slog upp hakan, fy ... vad hon skrek när de skulle sys, de vill jag inte uppleva igen, den paniken i hennes ögon och de skriket,och dem trodde jag grät för att de var obehagligt att sy ihop henne, nej det var för att mitt härta brast för hennes panik, jag var tvungen att hålla fast hennes ben medan micke hade överkroppen, mammas skrota, fyra stygn senare fick vi åka hem.

Hunnit med en visit på beccis poolparty, men vår barnvakt har kanske svininfulensa så vi fick tacka för oss vid nio när Elin inte orkade längre.

PÅ jobbet går det bara bra, men herregud vad ger man barn nu för tiden? när min årskull var yngre var vi betydligt mindre, den nya generationen ser ju ut som vuna människor, är talet och attityden som säger annat;)

Av Johanna - 18 augusti 2009 15:13

japp jobbat två hela dagar på mitt nuvarande arbete, är tråkigt att det är mest eftermiddagar men jag får ialla fall in en fot, och lite inkomst är bättre än ingen inkomst Och barnen tycker om mig, men barn har en förmåga att göra det så jag är nog i rätt yrke:). Annars har de inte hunnit hända så mycket. Vi kämpar fotfarande med att få ur elin ett blod och urin prov, det går så där med de. Väntar på bröllops bilderna men fotografen har försvunnit ;) tog väl lite extra semester.

Mitt nyaste projekt är att hitta en ny tv bänk som passar på vår totalt jätte konstiga vägg, är väldigt konstiga mått på väggen där vi har våran tv.

Jag fyller hela 26 år på söndag men lördagen är de massor av partaj om vi får barnvakt så tänkte väl ta en fika för vänner till nästa lördag eller söndag. ja det var allt som hänt här, lite uppdatering ialla fall

Av Johanna - 14 augusti 2009 06:57

Saknar mina tjejer, har inte träffat mitt gudbarn på snart två veckor, måste ju få mysa med er snart!!! Älskar er!!

Av Johanna - 11 augusti 2009 18:07

eller nåt, igår var en hemsk dag, var inte min dag någonstans och värre blev den, min jobb situation fungerar inte alls, även om jag får vara kvar på mitt jobb till sista augusti så känns det inte bra längre. känns som att sen vi fick ny chef hat de bara varit problem för mig, innan den nya chefen var allt bara bra hade inte ett problem på jobbet. Men den nya ville inte förlänga mitt kontrakt fast jag var garanterad tjänst, ville få mig att skriva kontrakt som inte var ok för att få bort mig tidigare, jag får nytt jobb, sen pratar dem med min nuvarande chef och då förlorar jag de lika fort, men hon säger bara klart jag inte gett dig dåliga referenser, konstigt är det, och hon tycker det är mycket kring mig,hade de lite tuff t ibörjan av året och det har hon givetvis inte glömt utan det tog hon upp idag när jag ringde, men konstigt sen hon kom in i mitt liv har jag inte haft annat än krångel med jobbet, som grädde på moset på min dag igår så får jag veta att Elins dagidstror att hon har diabetes, och tycker verkligen att vi ska kolla upp det, så nu e det dags för massa prover på henne. Ännu en sak att oroa sig över,

 Jag ska själv till läkaren imorgon den här situationen håller inte, har ju även fått astma av all denna stress, men ska på en interjuv imorgon men kan inte vara glad åt de, för kommer dem ikontakt med min chef så spricker det, fast ALLA andra ger mig bra referenser, är underligt jag har idag på dagen sökt 28 arbeten, varit på en del interjuver allt har varit jätte bra dem ska bara ringa referenser sen hör jag inget mer, är lite underligt att jag får de första jobbet som inte har prata med min chef, men med andra refernser, men så fort dem kommer i kontakt med henne, en ända person som inte vill annat än få bort mig kan få dem att ändra sig så fort. Nån ljuger och jag har ju en stor känsla om vem de kan vara.

Micke har varit en klippa i all denna röra som alltid, som prästen sa på vårt bröllop: Micke är den som får mig att stå kvar på jorden. Min älskade man.

Just nu vill jag bara komma bort från min nuvarande arbetsplats och få starta om på ny kula, min "arbetsplats" för inte mer sig annat än bekymmer just nu.

Av Johanna - 7 augusti 2009 07:18

Ja fick ett samtal iförrgår, jobbet jag fick och skulle gå till på måndag finns inte längre, när chefen på det nya jobbet ringer förväntar jag mig att jag ska få mina tider. istället säger hon, vi måste tyvärr tacka nej till dig. Va säger jag ja har redan fått jobbet jag kommer på måndag, men då säger hon att jag har fått dåliga referenser av min nuvarande chef, att jag inte slutför arbetsuppgifter m.m, men hon vill inte gå in på vad det skulle vara utan det skulle jag ta med min chef. Men hon säger även att jag gjorde ett starkt intryck på henne och att hon var jätte intresserad av mig men det föll på referenserna, jag ringer upp min nuvarade chef och ifrågasätter henne, det visar sig att hon inte har sagt det där som den andra chefen påstår! Hon skulle ringa upp den andra chefen igen för hon hade inte gett mig dåliga refernser och det får henne att framstå i dåliga dagar. tror det handlar om att ag fick vabba mkt ibörjan av året, men det får dem enligt lag inte neka någon ett arbete för så hon valde att vända mina BRA referenser till något dåligt, så nu står jag på ruta ett igen. varför får man alltid börja om?

till bra nyheter, min trollunge Lovisa växer och mår bra och är lika söt som innan, och hon verkar inte ha nåt emot mig utan verkar trivas rätt bra i mitt sällskap :) sötunge, jag och Elin kommer och "luktar" på dig imorgon.

Av Johanna - 4 augusti 2009 16:25

japp jag har fått nytt jobb, äntligen, jag börjar på måndag!  går upp i tid med 12 procent med Elin börjar bli så stor så de gör inget känns det som har alltid sagt att jag ska jobba mindre när hon är liten, men hon är inte liten längre:) Ska bli så roligt :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards