Alla inlägg under juni 2009

Av Johanna - 29 juni 2009 15:02

ja det är bara fem dagar kvar! fem dagar sen ringer klockorna för våran skull:) hurra, kommer bli mycket vattenfast mascara för det ända mina tärnor pratar om är hur mycket dem kommer att gråta, och börjar anna gråta så är det kört för min del, så anna knip igen tårarna trots att du är gravid känslosam:)

På söndag är jag inte

längre Johanna ........ utan Johanna ......., Skumt men häftigt:) bävar lite för dem 30 graderna som lovas på lördag jag kommer svimma av värmeslag brudklänningar är inte tunna!! började gå in mina brudskor igår genom att ta en sväng med med dammsugaren, aj aj dammsuga i högklackat  ingen smart ide. Förstår ni JAG av alla människor gifter mig på Lördag!!!!! Underbart!

Av Johanna - 21 juni 2009 15:27

igår var det möhippa, tjejerna stod samlade på gullmars, där drack vi lite vin innanjag fick ta min hink med rosor som jag skulle sälja, 10 kr för en ros eller fem kronor för en kram, var sjukt roligt, vi var i gammla stan och på grönan och avslutade dagen med middag efter åtta timmar och då var vi alla helt slut, Det gjorde ni bra tjejer är jätte nöjd och vi hade sjukt kul tack så hemskt mycket ni är underbara vänner och helt enkelt bäst!!!!

eftersom samma gäng kommer på bröllopet kan bröllopsfesten inte bli annat än underbar!!!


Av Johanna - 17 juni 2009 15:20

japp våran katt är nu mera hög, han fick smärtstillande och det ska han nu äta i fem dagar, blåsan var liten så det hade redan vänt, men han ska äta speciall foder för alltid nu, och dem tyckte han var tjock, han vägde ju bara 5,4 kilo. Jag påpekade lite fint att om dem tycker sprite är tjock så är shio ett monster jämfört med sprite.. Ove som ändå har gett oss katten körde mig till vetrinären och betalade, Bra där, ser du nu vad bra det är att jag tvingar dig att ge mig 500 kr i halvåret för försäkringen på sprite? se vilken bra deal du gjorde med Micke när vi fick Sprite, du betalar försäkringen så jag och Elin fick behålla honom. Se nu lönade det sig att han är försäkrad.

Nej nu ska ja lägga mig på soffan igen och fortsätta med detta hostande som tydligen inte vill ta slut.

Sprite bild 1

Shio bild 2

Av Johanna - 17 juni 2009 10:14

vad skulle jag till kiropraktorn att göra? bli av med lite stress? ja absolut men jag blev ju sjuk! har fått nån slags förkylning som satt sig på luftvägarna verkar det som. skoj, hoppas jag ´är frisk till midsommar, har ingen lust att ligga sjuk, men tror knappast det blir värre borde ju gå åt andra hållet är ju ändå två dagar till midsommarafton.

idag måste jag ta sprite till vetrinären trots min förkylning, han har fått kristller igen, är garanterat för att han är inavel katt, shio som är över fem år har aldrig varit sjuk och han är inte inavel. Jag skyller på ove är ju trots allt han som gav oss katten, och inavel eller inte så är han en katt och jag är ju hur svag som helst för djur. Trots att han är dummare än klockan så älskar jag vår dumbom trots att micke inte tål honom  så är han en familjmedlem, får se vad det här kalaset går på tur att våra katter är försäkrade trots att dem är inne katter.

Av Johanna - 15 juni 2009 16:36

idag har jag haft semester från jobbet och dagen har varit fullbokad.

Jag möte upp jojjo i centrum halv tio. Tog en snabb fika med henne innan jag sprnag för att få fransarna färgade klockan tio. Halv elva hade jag tid hos kiropraktorn. Jag var en halv centimeter kortare på vänster sida och hade en hel del knutar. men nu är jag lika lång på båda sidor igen.

Efter det så mötte jag upp joojo igen oh försökte hitta något som elin ska ha på sig på bröllopet, vilket var lönnlöst hittade inget. Passade på att betala alla blonnor också.  vi köpte fika och gick hem till anna  och satt och pratade strunt ett tag. Vart en bra dag trots att jag var så trött att jag ville kräkas när jag gick upp imorse.

När jag lämnar anna  ringer min telefon, är en biträdande rektor på en skola som ringer och erbjuder mig en tjänst jag inte har sökt :)

Jag hade sökt en tjänst hos dem som elevassistent i skolklass, men rektorn för skolan hade gått in till biträdande och tyckt att jag passade för den här tjänsten då. Och denna tjänst finns inte ute att söka, hon ska ringa mig på onsdag med mer information och sen ska vi träffas efter midsommar. får se vad de är dem erbjuder mig.

Underbara bosse tingde för en stund sen och berättade att vår sömmerska har ringt och att hon har hämtat alla klänningar. Underbar tärna jag har som kommer med så trevliga överraskningar!!

Av Johanna - 13 juni 2009 09:36

prövning hos sömmerskan klockan ett med två av tärnorna. När det är klart hämta upp den sista tärnan och sy hennes klänning, leta igenom och hitta musik och bränna den till bröllopet, tror inte tidsplanen hålls där emot. nåja händelsrik dag tror jag berättar senare hur det gick:)

Av Johanna - 11 juni 2009 16:48

japp idag hade vi brandövning på jobbet, vi sitter i lugn och ro och leker med barnen på jobbet och väntar på att brandlarmet ska gå, detta skulle ske mellan nio och elva, tjugo över nio kommer vr chef in och halvskriker det brinner i personalrummet alla måste ut. Jaha tänker vi och samlar i hop barnen tar ut dem i hallen för att få på dem skorna, men inget brandlarm det var helt tyst. vi får på alla barnen skorna och kommer ut och gr till vår uppsamlingsplats. sen var vi klara. hela förskolan kom ut på fem och en halv minut. Men tycker ju inte det var verklighets troget. Hade det varit på riktigt så hade det inte varit så här lungt. Barnen visste ju inte vad vi gjorde direkt dem trodde ju bara vi hade bråttom ut och tyckte säkert det var konstigt att dem inte behövde några kläder. eftersom vi inte fick höra hur larmet låter så vet vi inte heller hur barnen reagerar på ett tjutande larm. dem kanske blir hysteriska,rädda, eller tycker det är jätte kul, men det får vi inte veta om det inte händer på riktigt.


Av Johanna - 8 juni 2009 15:36

japp blir ännu en tur till sömmerskan i helgen, bra att hon är noggrann, hon vill ha ännu en prövning innan hon gör den helt klart för sen kan de bli svårt att ändra, så jag och bosse  tar en sväng till på lördag. mer medgörllig tärna har jag nog alldrig hört talas om, allt jag säger vi  behöver göra en dag blir av, hon ändrar om lite och säger inga problem jag kommer!! Underbara bosse, måste få tag i min andra tärna som har avskärmat sig lite, vilket man gör ibland, men vi ska sy och vi ska slita med hennes klänning också :)


interjuven gick bra tycker jag, så vi får se vad som händer

Ovido - Quiz & Flashcards