Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna - 31 juli 2010 18:04

Grattis gudmors älskade trollunge på 1års dagen, vi kommer och firar dig i efterskott eftersom du fick en ny kompis igår :)

Vi älskar dig pussar och kramar Elin Johanna Micke

Av Johanna - 29 juli 2010 08:17

Igår såg vi sex and the city 2. Det var en lång film men ingen direkt handling tyckte vi men nu har vi sett den i alla fall.

var hos barnmorskan igår dem gör inget innan på måndag, har det inte hänt något då så får jag ringa sös för att få en tid för en koll, så väntan fortsätter.

Var och kollade på en lägenhet igår, men det var inget jag fastnade för skulle behöva tapetsera i alla rum och sånt, kändes inte hemtrevlig, men har en till lägenhet vi ska titta på nästa vecka så får se om den är bättre.

Av Johanna - 26 juli 2010 13:08

Idag skickade jag iväg Micke och Elin till andys på förmiddagen, mysigt med semester med familjen absolut! Men inte en egen stund på 3 veckor får det att rycka i min ensam nerv. Så medans de var och lekte så drog jag fram min yantra matta som man inte ska använda under graviditeten för det kan dra igång för tidiga värkar, men eftersom jag passerat mitt bf datum så gör det mig inte ett dugg om det drar igång något, och jag har saknat den, struntar i om den funkar på nåt alls den är avkopplande att ligga på   

Så nu har jag laddat upp med lite energi och njutit av ensamheten och jag och Elin ska ta och baka en tårta bara för att!

 Annars har jag och Elin gjort en hel hög med studsbollar, roligt att pyssla och Elin är en fena på det  Så resten av dagen blir det bakning, spel och säkert fler studsbollar...

Av Johanna - 25 juli 2010 09:56

Gick 16 dagar över tiden med Elin och gått tre dagar över tiden med lillasyster.

Med andra ord: NEJ det har inte kommit några barn om jag inte fått henne utan att märka det!

Vet att folk menar väl, men hade jag kunnat bestämma när hon ska komma hade hon varit här nu. NEj jag känner inget, och jag hör av mig till dem vi tycker det berör när det är dags eller när det passar beroende på situationen.

Jag blir enbart mer frustrerad av att höra från allt och alla: har du fått nåt barn än?

Hon kommer när hon är redo, tills dess har jag mer egen tid att lägga på det barnet som faktiskt har kommit: ELIN!!!!


Av Johanna - 24 juli 2010 08:10

Igår trodde vi äntligen att nåt var på väg att hända, men inte då, blev inte mer spännande, nu har vi lekt på lekland där vi åkt kanor klättrat och hoppat m.m, har storstädat ett antal gånger spelat fotboll med Elin, gått promenader, druckit te, den där oljan ska man helst inte prova så det hoppar vi över, legat och vilat( så startade elins förlossning) men inte då, jag verkar vara en sån där barnen inte vll komma ut!!  Har ingen lust att bli igångsatt med denna med.

Till något roligare, igår hämtade vi ut alla foton från bröllopet, så nu sitter allt vårt på väggen och tackkorten i sina kuvert nu ska jag bara ta tag i att leta rätt på allas adresser..

Av Johanna - 23 juli 2010 07:26

Ja idag är hon beräknad, men inte så mycket som en känning, hon är beräknad imorgon enligt 3d ul så jag satsar på imorgon då eftersom jag inte känner något idag, men vem vet jag kanske inte får någon förvarning.. nåja den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge  



Av Johanna - 20 juli 2010 07:02

igår fick jag håret klippt, färgningen tar vi när lillasyster kommit ut, naglarna har jag fixat, ska fixa fötterna i fotbadet idag sen e jag redo. så dessa förvärkar som dör ut kan börja bli riktiga nu!!

Elin har nytt favorit program nu, Lazy down rullar i skrivande stund i dvdn. Skönt med ombyte men vet inte riktigt vad det är som är så bra med det, kanske all sång och dans?

Om två veckor fyller mitt gudbarn ett år, tiden går undan  

Ikväll ska vi iväg och kolla på en lägenhet i vårt förra kvarter, tyvärr så e ju två av rummen lika små som Elins första rum var,det var därför vi flyttade till detta undangömda kvarter vid sjön från början, men skadar aldrig att titta.

Eftersom två dagar av lek på andys med Elin inte gjorde mer än förvärkar så tror jag att jag ska ta mig i kragen och storstäda.. fram med rotborste och ner och skura på knä kanske...

Av Johanna - 19 juli 2010 17:13

Vi träffade Beccis idag och vi började prata om semestern. Jag frågade om dem skulle åka iväg något under semestern, Ja säger beccis vi tänkte kanske åka till malmö i helgen. Efter ett tag utbrister hon:

Jag kan inte åka till MALMÖ i helgen JAG SKA JU HA BARN!!!

Hahaha Hon sköt upp sin semester för hon ska vara först på BB, tydligen innan oss också. Så söt. Det är bra att du är redo Beccis ska göra mitt bästa att få ut henne till helgen  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards