Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 29 december 2008 16:07

verkar vara de flestas reaktion på det tragiska som hänt. När jag fick samtalet igår kväll av en gemensamm vän vad det min reaktion.Vadå död??? och innan man förstod innebörden av det som sas, så kom frågan igen, vadå  död???  reaktionen var enbart chock för både mig och micke. Vi bara satt efter samtalet och försökte smälta beskedet. Efter en stund så frågar jag micke, vad ska vi göra? vi måste göra nåt ring nån! Micke blev den som fick ge fredde beskedet och jag en gemensamm vännina. Gissa hennes reaktion: vadå död?? det är så overkligt Enligt min åsikt så är inte Tårtan/Johan nån som går och dör. Det är oerhört tragiskt åker iväg på en drömresa och dör!!! är som en dålig film. Och ingen vet vad som hände. Och hans vänn

 han åkte med som måste ta hand om allt man kan nog inte ens tänka sig hur han mår.  Vila i frid.

Av Johanna - 28 december 2008 14:47

idag åkte granen ut, visst kanske lite tidigt men vi har inget val och vi har haft den ett tag. Igår var det minijul med Elins gudföräldrar, god mat och fler julklappar. Elin somnade i mickes knä halv sju helt slut:).

Idag har det packats för fullt börjar bli ont om tid, för när jag börjar jobba sen igen så har vi inte så mycket tid på oss på kvällarna. Men det börjar ta sig och är nu inte så mycket mer vi kan packa ner vi måste kunna leva också. Det som är jobbigt och kan ta tid är städningen. Tur att man har mamma när det gäller städningen hon är en fena på att städa:)

Av Johanna - 27 december 2008 10:47

nu är julen över, har en middag kvar, men den är hemma och med tidde och aja och det är inget som är jobbigt utan enbart trevligt! Elin drunknade i julklappar på julafton och det var en bra julafton. flytten närmar sig med stormsteg så från och med måndag är det packning som gäller! När flytten är över är det som sagt bröllopet som gäller och samtidigt komma i ordning i vårat nya hem.

Av Johanna - 24 december 2008 07:35

nu är det julafton, elin har fått öppna ett paket nu på morgonen, Hon fick en titta och känn bok av sina syslingar Maria och josefin, Det absolut roligaste var snöret och pappret men nu står hon och tittar i sin bok och försöker låta som alla djuren i boken. Nu på förmiddagen ska det  förberadas mat, elin ska ta ett julbad, och vi ska en snabb sväng till kyrkogården och sätta ljus på graven från mig och Elin. Och klockan två sätter vi igång med att fira jul :) Hoppas alla andra får en lika bra julafton med kalle anka god mat massa klappar under granen och trevligt sällskap.

God jul och gott nytt år!!! 

Av Johanna - 20 december 2008 18:13

Bruden Johanna  Ålder 25                       Brudgummen Mikael Ålder 28

Träffades: På en fest 2003 hos brudgummen via en gemensamm vän.

Förlovade: 4/4-2005

Barn: ett född 2007

Vigsel: 4/7-2009

Tema: Rött

Följe: Tre tärnor, två av brudens vänninor samt Brudgummens syster. Marsalk: barndomsvän till brudgummen. Klädsel på tärnor: långklänning Marsalk Kostym.

Toastmaster: Barndomsvän till brudgummen

Festen: Bygdegården: middag buffe, bordsplacering (men väldigt lättsam)

Gästernas klädsel: Kavaj

Av Johanna - 20 december 2008 07:43

har jag fått en rosa telefon!!!!! JAg älskar rosa!! det är en färg jag verkligen ser, och det är baby rosa, elin kläs mycket i rosa och hittar jag nåt fint i rosa till mig själv så köper jag det!! igår kom micke hem med en rosa telefon till mig :), är inte samma modell som innan men strunt samma den är ROSA!!!, jag är inte en girly girl i sättet eller som person men när det kommer till rosa då är jag det!!! vilken tur att jag har en liten skrota som jag fortfarande kan klä som en prinsessa i rosa, men ELin är sockersöt och allt klär en skönhet :), och nej det säger jag inte bara för det är min dotter.

Av Johanna - 18 december 2008 16:33

ge mig smakråd är jag som ska bestämma vilket är snyggast, kommer att justera färg på skjorta och så men vilken stil är finast?? bild 1,  2, 3 ?

Av Johanna - 18 december 2008 15:48

Elin är döpt till Elin Linnéa. Och det roliga är att Elin kan inte säga Elin, däremot så säger hon Nea, vilket i hennes fall betyder LInnéa, verkar som vi valde fel tilltals namn åt henne, för hon kallar sig Linnea och inte Elin, dem är för söta dem små!!

Ovido - Quiz & Flashcards