Alla inlägg under december 2009

Av Johanna - 30 december 2009 17:53

igår var jag på inskrivning  på mvc, allt e ju totalt olikt första gången jag var gravid, jag har samma barnmorska som med elin hon har mina journaler från förra gången ändå skulle allt göras om,

Ta min blodgrupp igen, va ,jag har O , men tydligen kan man ändra den efter en förlossning?? hur då undrar jag då, jag fick inget blod under förlossningen. Ta alla prover igen, röda hund aids hepatit m.m, allt som togs första gången,  och det var inget knas på dem proverna, järnvärdet var bara bra, skönt hoppas det håller i sig det var lågt med elin och fick äta niferx som förstör ens mage totalt, blodsockret var också bra, vägde mig och lämnade urin prov, det var det, sen ska jag inte dit innan jag e i månad sex, med första fick man ju springa där nere en gång i månaden minst.skumt tycker jag, bara för det är andra behöver man inte kollas upp så ofta eller vaddå? i för tre dagar sen fick jag en sån tydlig puff att det inte gick att missta det för gaser, börjar fundera på om det är två, har känt av "fjärilarna" men rörelserna eller "fiskarna är på så olika ställen varje gång.

Dem säger ju att som omföderska kan man känna av det tidigare men ändå, och jag har blivit bred, inte stor eller tung utan bred, väldigt underligt.


Idag fyller blivande gudmor Beccis år, Stort grattis till dig, vi ska dit och fika lite måste bara fylla på med lte mat först.

även grattis till bilköpet Beccis, nu kan vi åka till ikea när du vill jag e alltid på ;)

Av Johanna - 25 december 2009 17:54

ja vi firar jul i dagarna tre, blir så när man är uppdelade och har traditioner idag har vi firat jul nr två, och imorgon blir det jul nr tre, tur att vi bara äter julmat på självaste julafton. ligger ett par klappar kvar under granen men sen är vi färdiga.

elin börjar tror att man får paket varje dag, men efter imorgon får hon fint vänta till i februari :)

Av Johanna - 24 december 2009 07:48

Elin vaknade i vanlig ordning 05:30, men gör inget det är jul och den är till för henne, hon fick ett litet paket i sin julstrumpa i morse, dem stora paketen kommer ikväll.

Vi firar med mickes mamma pappa och syster idag precis som vanligt, så vår jul drar igång vid två idag,

Önskar er alla en god jul, och missa inte kalle anka :)


Av Johanna - 22 december 2009 15:11

Jag skulle ha jobbat min sista dag idag innan jul ledigheten, Men Elins dagis ringer mig och säger att hon e sjuk. har prickar i ansiktet som hon säger kliar och feber.

Jag kommer och hämtar henne men ser inga direkta prickar, däremot är hon känslig och gråter, kommer hem och hon verkar jätte dålig, två flaskor välling senare är det inget som helst fel på henne, Inga prickar som jag för den delen aldrig såg, ingen feber utan full fart, hon var väldigt trött igår kväll men annars frisk.

Lika pigg imorse hoppar i soffan och sjunger för full hals:) en vab dag helt i onödan, men nu är det semster till januari.

Imorgon är det handling som gäller, nån enstaka jul klapp, ett par dukar och mat.

Sen är det jul...

Av Johanna - 21 december 2009 10:55

efter mkt bråk med bauhause så ringer dem och säger att dem måste skicka in gran foten till leverantören för att de ska undersöka den efter det kan vi få ersättning, micke gick inte med på det och sa att det handlar inte om några enorma summor för dem, han hade förstått om vi kom in och krävde 10-15 tusen, men vi har köpt foten av dem och inte deras leverantör, så vi får 500 kr mer än vad vi krävde i ersättning och micke kan hämta dem idag.

Av Johanna - 20 december 2009 08:34

pga av en defekt julgransfot från bauhouse så är våra julklappar för ett par tusen förstörda. Vårat vardagsrums golv är fuktskadat. Jag har i godan ro fyllt på vatten i granfoten för att ploppen som ska visa vatten nivån inte fungerat, märkte av en slump igår när elin lekte vid granen att julgrans mattan var blöt, först tänkte jag att katterna har märkt revir eller något, men märker sen att alla klappar är blöta, tar fran en efter en och alla är jätte blöta legat i vatten minst en vecka. Mattan är så blöt att det rinner om den när jag tar upp den, parkett golvet under är mörkt av vatten på sina ställen.

Micke åker till bauhause på en gång tar med sig dem julklappar som är mest förstörda. det var inga problem vi fick en ny fot och har ska vara där klockan nio idag för att se om vi kan få ersättning och träffa chefen, får se vad som händer.

Av Johanna - 15 december 2009 07:16

Igår hade Elin lucia tåg, hon var inte riktigt med på att sjunga men det tar hon igen hemma istället. Men hon var så söt, hon hade inte sin lucia krona på sig men var jätte fin ändå:) Nästan alla var och tittade på henne, Mamma pappa, farfar Faster Mormor, gudmor, Tidde och Jennifer.


Övrigt har det inte hänt så mycket, har valt ut gudföräldrar till kommande bebis, Gudfar Blir Fredde och Gudmor blir Beccis, kan inte bli bättre.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards