Alla inlägg under september 2009

Av Johanna - 30 september 2009 16:55

  

Av Johanna - 28 september 2009 17:54

idag är jag hemskt trött och har stor förstålse för:  


Av Johanna - 27 september 2009 17:03

Ja nu är det verkligen slut på det bebis livet. Elin har vuxit ur sin spjälsäng och idag fick jag micke att inse faktum: Elin är tyvärr INTE pappas lilla bebis längre. Hon är ett barn nu. Hon blir snart tre år och är stor, och ska inte och kan inte ha sin spjälsäng längre!! Efter månader av tjat om en växa säng så fick jag äntligen Micke till ikea för säng köp tilll Elin. Vi Tog med oss Beccis som har frågat mig länge nu när vi skulle till ikea så idag bar det av.

Lite sorgligt var det när spjälsängen monterades ner för förvaring till kanske blivande syskon.

Nu får vi bara hoppas Elin sover i sin nya säng också, fortsättning följer.....     

Av Johanna - 27 september 2009 08:55

Japp igår vart de tända ljus, polkagrisar spikmatta och:


Av Johanna - 25 september 2009 18:13

Jaha, min älskade vän Anna fick en underbar dotter Lovis den sista Juli i år. Anna är gudmor till min dotter vilket var ett självklart val från min sida då vi har varit bästa vänner i 17 år. Och detsamma gäller henne. När Lovisa kom fick jag frågan att bli gumor åt hennes dotter, och självklart vill jag det. Det ingen av oss tänkte på förren idag då Anna fick papper från Svenska kyrkan är att man av någon anledning måste vara döpt.

Vilket Jag inte är!! vet inte om jag kan skylla på min biologiska mamma med tanke på hur sjuk hon var.

Är glad att jag döpte Elin även fast jag personligen inte är troende, men Micke är döpt.

Att Elin är döpt innebär att hon kan gifta sig i kyrkan även om hon träffar nån som inte är döpt, hon kan bli gudmor om hon får chansen. Även om man är emot kyrkan och inte tror på gud så öppnar man ett par dörrar för sina barn om man döper dem. Och det där är inte lika alvarligt längre, nu trampar jag säkert nån på tårna som tycker att är man inte troende ska man inte gifta sig i kyrkan eller döpa, men världen ser inte ut så längre.

får väl fint ringa kyrkan och be dem hälla lite vatten i skallen på mig :)

Av Johanna - 24 september 2009 18:20

Som ni kanske vet så har jag haft en del"otur" det senaste halv året, har det inte varit jobb mässigt så har det hänt nåt privat, har bloggat om de mesta så ni borde veta vad jag menar.

Men kanske vill inte förstöra något genom att säga de högt(kalla mig skrockfull).

Men lite mer "tur" har jag haft senaste tiden. funkar kanon på Jobbet, det funkar med hämtning och lämning av elin på dagis trots "dumma" tider när man har små barn. Har inte hänt nåt mer jobbigt med Elin, Jag och Micke har de bra fast vi knappt hinner ha nån egen tid pga av våra jobb, vardagsbestyr , och Självklart Elin som ska få sitt innan dagen är slut. Fick grymt bra lön denna månad fick mer än dubbelt av det jag hade räknat med. Så denna månad som kommer behöver vi inte leva som kyrkråttor som vi fick göra denna månad pga av krånglet på mitt förra jobb. Kan fylla på sparkontot igen som tyvärr fick tömmas denna månad, kan gå till frissan, unna mig och familjen nåt extra. och ändå ha över. Det är man inte bortskämd med.

Allt känns helt enkelt kanon just nu!! Hoppas bara det håller i sig!!


Av Johanna - 21 september 2009 17:51

ok jag blir rädd för dagens ungdomar!! Som ni vet så jobbar jag inom barnomsorgen, har lämnat dagis världen för att jobba på fritids. Detta fritids ligger som dem flesta gör i skolan. Skolan har elever upp till års kurs nio.

Idag när jag cyklar till jobbet så sitter det ett gäng ungdomar på trottoaren utanför skolan område självklart och röker! jag kan inget säga eftersom dem är utanför skolans område förvisso bara med några meter. Men det som är så skrämmande är att dem inte ens har gått ut sexan!! Dem började i sexan nu i augusti, klär sig och sminkar sig ännu värre, när man går i sexan är man 11-12 år. kom igen 11 till 12 år!!! Det är ju skandal!!! Jag började förvisso också röka men jag började i åttan 14-15 år, det är en rätt stor skillnad man utvecklas rätt mycket under dem åren.

Kom igen finns det inget man kan göra som förälder om man föder sina barn på 90-2000 talet? Varför kaninte barn bara få vara barn? varför ska dem kastas in i vuxen världen så tidigt?


Av Johanna - 18 september 2009 20:07

gjorde ett personlighets test detta är resultaten:

Johannas personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa idealistiska. kan göra nästan allt som itresserar dem. Socialt begåvade.Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer.Flexibla och öppna för argument. Många och varierande talanger och fritidsintressen.

Yrken som skulle kunna passa Johanna:

Skådespelare journalister skribenter musiker konstnärer konsulter

psykologer entreprenörer lärare personalvetare politiker diplomater tv -reportrar

marknadsförare forskare säljare artist präster pr anavariga  sociologer socialarbetare.

 

Det jag tycker stämmer:

Entusiastisk, kreativ idealistisk. göra allt som intressrar mig, socialt begåvad ( självklart Flört) Lever mitt liv efter mina värderingar, gillaar nya idéer,, men hoppar gärna över detaljerna, flexibel ja, öppen för argument, alltid, klart jag har talanger, inte allt för många fritidsintressen just nu.

Skulle inte kunna bli:

Skådespelare journalist skribent musiker konstnär konsult entrepronör, politiker diplomat tv reporter forskare artist .

Är barnskötare är ju på gränsen till socialarbetare Flört

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards