Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 28 januari 2009 17:05

japp i massor, av 15 barn slutade det med att vi hade fyra, jag skickade hem ett barn med feber, en halvtimme senare bajsade ett annat barn ner sig till fotknölarna, vara barnskötare är verkligen toppen i sådana fall:) förstår inte varför inte föräldrar inte håller sina barn hemma när dem är halvdåliga, vissa barn som jaghar sakt ser sjuka ut och inte verkar må bra under veckan, är mycket riktigt hemma och är sjuka nu. Ja man förlorar pengar på att vabba försäkringskassan är inte direkt generösa men man får ju i vilket fall som helst ersättning för dem dagar man är hemma. barnen smittar ner varandra och oss i personalen. Jag personligen håller Elin hemma om hon verkar hängig, dem behöver inte vara dödssjuka men dem ska orka med en heldag på försklan med alla aktiviteter!

Av Johanna - 25 januari 2009 16:28

är beställda idag. Så snart får jag hem dem och kan skicka ut dem till dem vi vill ha med på vår dag. sen så får vi se hur många som vill komma, men har för mig att vi blir 61 st om alla tackar ja till att gå på bröllopsfesten också. Vi vill självklart ha med alla hela dagen från vigsel till festen, men man vet aldrig därför skickar ví ut de i god tid så vi slipper mer stress och folk inte hinner boka upp den lördagen:)

Beccis ditt och stoffes namn och nr står på inbjudningskorten så snart får ni börja jobba:) roligt va? ;)

Av Johanna - 24 januari 2009 09:54

er för stress fällan, har under större delen av veckan mått fruktansvärt dåligt, haft panikattacker och trott att jag skulle dö av en hjärtinfarkt med tanke på andnöden och bröst smärtorna. Stress och oro under än längre tid är inte bra för en. Att man sen knappt sover på de gör det hela bara värre. Micke har som vanligt varit min trygga klippa under allt detta. har ställt upp till 210 procent som han alltid gör. Var hos läkaren i torsdags för att för säkerthets skull kolla upp att jag inte var sjuk(vilket jag inte var), när jag möter upp micke i centrum efter läkar tiden så har han gått in på guldfynd och köpt en kry på dig present till mig, Fick en ring i gult och vitt guld bara för att jag har mått så dåligt och han ville göra mig bättre. Att han älskar mig har jag aldrig tvivlat på och han finns alltid vid min sida. Jag älskar dig så otroligt mycket och skulle inte klara mig utan dig. Du är min bättre hälft!!! Mår mycket bättre nu och har inte haft några fler attacker. Men har lärt mig att jag måste varva ner, jag kaninte ha kontroll på allt hela tiden och jag tar på mig alldeles för mycket saker för att jag tycker om det, men ibland är det kanske bättre att inte göra det. Och det är inte fel att be om hjälp, är bara dålig på att göra det :) trivs jätte bra i vår nya lägenhet och ser verkligen att jag vill bo här med min familj.

Av Johanna - 21 januari 2009 07:16

vilken jobbig flytt, har varit jätte stressad och inte sovit bra på en vecka alltså redan innan flytten, men nu är det gjort och vi börjar väl sakta men säkert komma i ordning. Hoppas jag kan koppla av snart. idag klockan 1615 har jag varit rökfri i fyra dygn, har inte rökt en ciggaret eller tagit något hjälpmedel med nikotin i. tror inte på de då får kroppen vad den vill ha skillnaden är ju bara att kroppen inte får ciggareten. tycker jag varit ´riktigt duktig med tanke på de elva år som jag har rökt. Nej jag är inte gravid eller något sånt.Ny lägenhet en ny start och det finns aldrig nån rätt tidpunkt att sluta det är bara att göra det. Micke har också slutat men han har kvar snuset, FUSK!! ;) får se hur en dag på jobbet går utan att röka och bara tugga extra om jag blir röksugen, men har jag klarat fyra dagar är jag ju riktigt dum och jag tänder en cigg nu!

Av Johanna - 16 januari 2009 12:55

i vår trea och det känns jättebra, är mer eller mindre klara vi ska bara skruva ner alla möbler det måste jag ha mickes hjälp till, lite mer städning kvar men vi är redo för flytt, hoppas alla som har sagt att det ska hjälpa till dycker upp och stannar kvar i denna flytt, sist så stod jag micke och anna kvar här vid två tiden helt själva, elin var spädbarn så jag tog hand om henne så micke och anna fick klara sig själva. Det var mindre roligt. Nu ska jag åka och hämta hem Elin hon får en kort dag i dag :)

Av Johanna - 13 januari 2009 07:21

är totalt slut som artist, Elin sover inte på nätterna, utan vaknar helt hysterisk och stor gråter, man får inte röra henne det går inte att trösta henne och hon skriker aj aj, Kan en två åring ha växt värk? har aldrig kännt mig så hjälplös som jag gjorde inatt,Elin sitter i vår säng mellan oss och hennes tårar bara rinner och hon skriker, Och jag får inte röra henne. Att inte kunna hjälpa sitt barn är den värsta känslani världen!!! det sluta med att jag sitter brevid henne och gråter. För att jag inte får ta henne i famnen och skrämma bort det som har gjort henne så upprörd. En timme senare har hon lugnat sig så pass mycket att hon ialla fall har tagit sin napp. hon somnade efter mycket om och men med att hålla mig i handen och vi låg brevid varandra huvud mot huvud. ÅÅ vad jag önskar att hon kunde prata så pass mycket att hon kan berätta vad det är så vi kan få hjälpa henne! Detta är andra natten i rad detta händer. med sömnbrist mycket på jobbet och tusen saker att göra, gör att jag är helt slut, har ingen ork och vet inte hur jag ska orka dagen när jag går upp på morgonen. nåja nya tag ny dag hoppas att det vänder snart. Elin mammas prinssesa Jag älskar dig till månen och tillbaka miljoner gånger om i en evighet!!!!!!!!

Av Johanna - 11 januari 2009 07:37

det tar sig, igår var mamma här och hjälpte till och vi fick en hel del gjort, fönster är skinande rena( tack mamma måste lära mig din teknik nån gång) kartonger är packade och nu börjar det bli tomt, finns inte så mycket mer jag kan göra nu innan fredag, ska städa av element och lister och badrummet är kvar. men i det stora hela så har vi kommit långt. Så hela dagen igår var det städning och packning som gällde.

Av Johanna - 10 januari 2009 09:13

hahaha ja det var länge sen, hur kunde jag glömma min macahula dans? alla ni som har sett min dans  vet precis vad jag pratar om,beccis var så snäll att påminna mig om den. Haha klockrent ju. Finns hur många låtar som helst eller vad säger ni tjejer, ice ice baby, sensual, candy shop, techno rocker, i want to be a hippie, Ja det var fester det:) Vad var det för sång vi alltid sjöng allsång till?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards