Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna - 28 juni 2011 16:55

min morgon började på tok för tidigt tyckte jag. Men var bara att gå upp. och vid sju tiden börjar Elin böka och sätta sig på tvären sen fram till nio så bråkade vi. Hon skrek i höga skyn, hon skulle inte göra det & det & det & det, och mamma bestämmer inte pilluta mig dumma mamma m.m Efter en och en halvtimmes bråk börjar Ronja gnälla för då är mammas röst VÄLDIGT arg. Men Elin forsatte, och peta jag eller tog på henne skrek hon det högsta hon kunde AJ AJ AJ AJ AJ. Men de där funkar inte på den här mamman. Tio i nio körde jag upp micke som kom hem från tyskland kl tre i natt. Då hade jag kommit till det stadiet att jag vill skicka min förstfödda på internat en sväng och sparka min karl i r*ven och se hur långt han kom, ( kom inte och säg att ni aldrig har såna tankar!!! )

Nåja Elin lugnar sig till slut och vi sätter oss på en buss och åker till centrum, jag gick och klippte Elin, köpte paket till Elins bästa kompis som ska ha kalas, Lunchade med Micke ( jag är inte arg länge)

Sen åkte micke iväg och jag & elin köpte present till micke då vi har bröllopsdag nästa vecka. När vi kommer hem så håller dem på att använda massa dumma bilnings maskiner i lägenheten brevid så vi gick igen och landade hos Beccis ett tag.

Snart är denna dag slut och imorgon vill viha bra väder då vi inre kommer kunna vara hemma så mkt då deminte är färdiga än, Hur har er dag varit?



Av Johanna - 28 juni 2011 07:19

                       

Av Johanna - 25 juni 2011 11:28

Midsommar firade vi med våra vänner. av dem 300+ bilderna som togs igår är detta några av dem:

     

Mina fina flickor                                               Elin baka midsommar tårta

     

Gudmor&gudbarn              Tårtan gick åt     

     

Gudfar&gudbarn               Systrarna                        Stefan& Jag

        Alla Skulle hjula  

     

Bolla med Beccis             Vero& Ronja                    Tjejerna

    Kubb, tjejer mot killar vi vann!

     

Middag grillat                                           
              Stefan& Roger

     

Pussgurkor                      Äcklig shot min                Micke

     

Jag&Jennifer                    Vero&Roger                    Gruppkram

   

Mys                                 Vi vet inte riktigt  




Av Johanna - 21 juni 2011 15:04

Så vad har vi gjort?? Lördagen har jag ingen aning, nåt gjorde vi säkert   

Söndagen var en riktig söndag, regn rusk och tända ljus och fika med Beccis, Vero, Ramos, och stefan, trevligt och god paj  

Måndagen var vi mest hemma jag tog med tjejerna tidigt måndag morgon och gick ut och cyklade,går man upp i ottan så är de inget konstigt att vara ute och cykla 07:20.

Idag ringde jag och väckte beccis och släppade med mig henne till bvc, hon skulle passa Elin som har en förmåga att bara springa iväg, men när jag hade hjälp lämnade hon inte min sida   Tack ändå beccis.

Resten av veckan har jag inte så mkt planerat, ska försöka komma iväg och handla in för midsommar som vi ska spendera med,  Beccis Vero Stefan Ramos Fredde Jennifer

& Jennie & Roger skulle kanske titta förbi senare. Ska bli jätte mysigt och givetvis Elin Och Ronja  Kom in på komvux så till hösten blir jag vidareutbildad   

får se om de blir nåt mer bloggande innan midsommar, om inte annat blir det efter..

Av Johanna - 18 juni 2011 17:11

     

Vet inte?                          Mickes party tricks          Slukar eld ( typ)

   

Beccis party tricks                  IT

      

Ville inte vara med :)         Skratt anfall                      Vero alltid glad :)

     

Stefan iphonar                  Skulle börja snusa             Smile

Tack för en mysig kväll!!!

Av Johanna - 13 juni 2011 13:38

Detta pryder nu vår balkong, tog tog vi en annan modell på stolarna men är fortfarande flätat:

 

Av Johanna - 13 juni 2011 08:13

    Lite bad i värmen


  Får jag inte äta själv äter jag inte  


     I skuggan med gudmor

    Balkonghäng med Vero och Stefan

Av Johanna - 10 juni 2011 07:53

nu är det inte långt kvar till ledighet, på onsdag har Elin sista dagen på dagis den är det sommar lov för henne.

Så blir tjejerna i två veckor sen går micke på semester.

Vår bil har gått sönder och det kommer kosta oss massor att laga den, klart den går sönder när skattepengarna kommit, dem vill man lägga på nåt roligare.

Som det ser ut till hösten så kommer jag att sätta mig i skolbänken igen och vidareutbilda mig, nej jag tänker inte bli förskollärare, utan ska vidareutbilda mig med inriktining på speciella behov och funktions hinder.

Då har jag chans att bli resurs åt barn eller bara arbeta med barn med funktions hinder. Kan även höja min lön mer än vad en barnskötare igentligen ska ha och det är bara en termin på heltid under fyra månader.

Annars har det inte hänt så mycket, Tarzan har kommit till rätta och nu har jag två bebisar som far runt  

Ronjas nya favorit ord är titta, titta där om allt hon hittar och hela tiden.

nej om man sk ata hand om hemmet och bege sig ut i solen sen..

Ovido - Quiz & Flashcards