Alla inlägg under maj 2009

Av Johanna - 31 maj 2009 17:22

och ännu mera sol, att försöka att inte få solränder är svårare än jag trodde, har varit strålande sol i flera dagar och jag är ute mer än halva arbetsdagarna och där måste man ju vara påklädd. Jag har beställt brudbukett tärnbukett och blommorna till Micke och fredde. Jag har även träffat hon som ska lägga min brudsminkning. Hon la basen runt ögonen för att visa hur hon arbetar. hon var riktigt duktig och jätte mysig tjej som tyckte att jag har otroligt vackra ögon( vilket jag också vet, tur att man har nåt som är riktigt fint ;) ) så dem ville hon framhäva mest och sen hallonröda läppar som ska matcha buketten. Bli jätte bra det där tror jag.

Idag har vi varit i Berga, naturbruksgymnasiet där hade sin årliga dag, man fick titta på alla djur, rida, klappa griskultingar, se på vallning av kor och hund agility. Vi var där med min kusin och familj en trevlig dag i 30 graders värme, Elin har bränt sig trots solskydd 50 och långärmat. Solen är farlig i år.


Imorgon ska jag på arbetsinterjuv mitt inne i smeten på norrmalm. Ska bli spännande att se hur en arbetsplats mitt i stan kan se ut. Ska även till läkaren för att skaffa mig en remiss, har slarvat med att kolla upp mina prickar och visa har förändrats så lika bra att få det gjort. Har ju ledigt från jobbet med betalt för att jag ska sluta och har rätt att söka jobb och gå på interjuver under arbetstid.

Att det redan är juni är för mig obegripligt känns som om den här sommaren är slut innan den ens har fått börja.

Av Johanna - 24 maj 2009 17:52

japp dessa fyra dagar har mer eller mindre kretsat kring bröllopet. i fredags var jag Anna och Josse till sömmerskan, tur att hon hade humor ialla fall, vart mycket som skulle ändras, men äntligen väger inte min klänning bly längre och den börjar passa, var mycket att ta in, och få på, kommit fram till att jag kommer inte  att kunna gå på toaletten själv på bröllopsdagen är ju ett helt projekt. Idag har vi införskaffat tyg till annas klänning och skor till emma och josse, det vart väldigt höga pumps med öppen tå med rosett fram i svart. Efter mycket krångel en bh till mig, ska trollla lite med klänningen så behövde en bh man kan fästa klänningen i. det jag behöver nu är ett halsband som helst ska bli mitt något lånat och gammalt. Har även börjat gå in mina skor, men tärnorna får det värre deras skor är mycket högre.

Har även varit på kalas, Josses son Eddie har fyllt hela tre år, även hunnit med en sväng till ikea så nu har vi vit soffa istället för svart.

Av Johanna - 18 maj 2009 13:00

Hindersprövningen gick igenom, hade blivit förvånad om den inte gjort det. Och vi har fått intyget om vigseln :)

Av Johanna - 15 maj 2009 15:24

52 stycken blir vi med mig och micke, 9 som inte kunde och en tragisk bortgång av allas partyprins Tårtan. Och menyn är klar perfekt det tar sig

Av Johanna - 13 maj 2009 15:20

jag kommer vara helt slut när vigsel väl börjar, måste vara hos frissan redan innan åtta, bruduppsättningen tar två timmar om inte mer. Sen sminket 40-50 min, sen ska jag kläs på också vilket jag inte kan göra själv. under tiden jag blir fixad så får mina tärnor fixa sig själva. hinna få i mig lunch. ser ut som slut antalet på gästerna slutar runt 52 stycken. blir många bortfall under semeter månader. Kommer fint att tvinga mina tärnor att vara där med mig, nån måste ju hålla koll på allt och se till att jag inte stressar upp mig har en förmåga att göra de. tur att jag har tre tärnor:)

Av Johanna - 11 maj 2009 15:14

lördagen var vi på andys med elin eddie bosse jag micke och tidde. men med min tur så fick jag ju självklart mens och mådde inge bra alls, satt på en stol och  det kändes som om jag skulle spy och svimma på samma gång. Men tur som det är så har vi  då min älskade micke som ställde upp och tog min plats. När han inte orkade så turades Tidde och bosse om att leka med Elin. Tack så hemskt mycket att ni lekte med Elin och såg till att hon hade roligt! Hon pratar fortfarande om: tidde kana Elin. Bosse eddie kana elin:). Och tidde du har gjort stor intryck på elin nu hon frågar efter dig dagligen.Igår va rvi hos mickes barndoms kompis som ska ta på sig att fixa maten till bröllopet. Det kommer bli toppen! och det kommer att avspegla oss. Ingen stel sittande middag med jobbiga bordplaceringar. kommer till och med att finnas "fyllemat" framåt små timmarna som görs på beställning på plats:). Så här kommer de gå till, vigsel, gratulationer på kyrktrappan, vi fotograferas, ni gästerna tar er till bygdegården där ni får mousserande och tilltugg, vi kommer tillbaka, sen lunch /middag och ni kommer aldrig komma på vad vi ska göra för nåt, men det avspeglar mig och micke som personer. kaffe och bröllopstårta på övervåningen, sedan party!!

Av Johanna - 8 maj 2009 20:08

Stranden var för sandig."

”Ingen berättade för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.”

”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England, men det tog bara tre timmar för amerikanerna att ta sig hem.”

”Det är för mycket spanska människor. Receptionisten talar spanska. Maten är spansk. För mycket utlänningar.”

Vi tvingades köa utomhus utan luftkonditionering.”

”Jag blev biten av en mygga - ingen sa att de bits.”

Min fästman och jag hade bokat ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller er nu ansvariga för att jag blev gravid. Det hade inte hänt om vi fått det rum vi bokat.”


Med min humor så måste jag ju säga att den med myggan var bäst:)

Av Johanna - 8 maj 2009 07:04

måste bara berätta, elin kan ju säga Jag älskar dig på elin språk= äska dig, nu till det rolig, vi skulle lära henne säga I love you,


Jag: Elin säg I

Elin: I

Jag : säg Love

Elin: Tyst'

Jag: U

Jag: i  love U

Elin: Ejoon

Så det är vad elin säger när man säger: elin jag älskar dig, äska dig ejoon

Barn är såå söta

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards