Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna - 31 oktober 2012 10:31

Ja jag fick som ni kanske vet börja om med min adhd utredning. Idag var de träff med arbetsterapeuten som
gjorde en kartläggning.
I slutet av samtalet berättar hon att läkaren och hon själv anser att jag har sömnproblem då det finns enklare vägar för mig att kunna somna på kvällarn som innebär att jag ligger still när ja sover och sova i djup sömn längre. Jag behöver enligt läkaren tyngd på mig. Så jag ska få ett täcke med kedjor i. Och när jag har tyngd på mig så ska ja bli lugnare tydligen, kanske stämmer de visar sig:) konstig ordination av en läkare hahaha.
Nu mera protein sen träning MED min pt.

Av Johanna - 30 oktober 2012 11:45

Protein pulver, hår olja, nagellack och parfym, konstig kombination:) fortfarande semester, utv samtal senare och frissan ikväll. Nu kaffe och måla naglar med Ronja som vill ha rosa inte orange!

Av Johanna - 28 oktober 2012 13:37

Söndag och semester hela nästa vecka:) veckan som har gått har beståt av träning har skaffat mig 8 dagars vecka i träningen istället för 7. Massa jobb saker föräldramöte, apt massa möten. Sängen har inte kommit borde få den om senast tre veckor. Idag är de typisk söndag med städning och tvätt och plågat grannarna med hög städ musik:) Elin på kalas, Ronja varit hos frissan. Mer än så har ja inte hunnit med, men får ta igen de nu på höstlovet:)

Av Johanna - 21 oktober 2012 11:20

Elin på väg till kalas, jag ska till Ikea och köpa sängkläder eftersom jag inte vet när nya sängen kommer.
Idag var även första gången jag sa nej till att träffa mina vänner över en middag för att gå och träna. Tränings narkoman? Men jag är snart i mål och jag kommer inte isolera mig och bara träna:) nu shopping!

Av Johanna - 20 oktober 2012 09:24

Sitter just nu och äter lunch nr ett, och ska ner till gymmet, även idag rygg, rumpa mage, sen hem och ha en hemma dag, Elin och Ronja ska få besök av en dagis kompis. Jag ska städa, steka pannkakor och få upp min whitboard tavla:) imorgon gymma, Elin på kalas kanske hinner lite shopping:) så ser denna helg ut:)

Av Johanna - 19 oktober 2012 06:51

Och en dag med mer regn. Men vad gör de? Det är fredag och träning sen helg! Nästa vecka 4 dagar jobb sen tar jag semester och höstlov! Även fått beviljat 17 dagars ledighet över jul, kanon! Ja kämpar på med min diet, kvarg är inte gjort för att äta helt enkelt! En del fusk men vad gör de? Jag är nästan i mål och får Max tappa ett kilo till inte ett gram mer! Mitt senaste projekt innan sängen levereras är whiteboard tavla med vecko schema, vet inte om jag har autistiska drag i min diagnos än, men måste hitta en lösning för att slippa ha allt på alarm i luren :) bra för Elin att kunna se när mamma/ pappa veckorna rullar igång i december också.

Av Johanna - 19 oktober 2012 06:51

Och en dag med mer regn. Men vad gör de? Det är fredag och träning sen helg! Nästa vecka 4 dagar jobb sen tar jag semester och höstlov! Även fått beviljat 17 dagars ledighet över jul, kanon! Ja kämpar på med min diet, kvarg är inte gjort för att äta helt enkelt! En del fusk men vad gör de? Jag är nästan i mål och får Max tappa ett kilo till inte ett gram mer! Mitt senaste projekt innan sängen levereras är whiteboard tavla med vecko schema, vet inte om jag har autistiska drag i min diagnos än, men måste hitta en lösning för att slippa ha allt på alarm i luren :) bra för Elin att kunna se när mamma/ pappa veckorna rullar igång i december också.

Av Johanna - 17 oktober 2012 18:57

Jag kan inte bryta alla mina rutiner så nu bloggar jag helt enkelt:)
Denna vecka jobb träna jobb träna jobb jobb träna träna träna. Ja det var nog allt:) lite bilder på de:

Ovido - Quiz & Flashcards