Alla inlägg under november 2011

Av Johanna - 24 november 2011 12:00

Ja som ni vet,så spenderar jag min lediga tid på gymmet, blev superglad förra veckan när det visade sig att jag hade gått upp 1,5 kg. Men TYFUS!!! Det har jag redan tappat igen.Så idag efter mitt gympass gick jag in till min medlems coach och sa det funkar ju inte! Det jag går upp tappar jag på en gång. Och ni som tycker jag är lite skev som äter min första lunch mellan 8-9 på morgonen kommer tycka jag är jätte konstig nu. Jag äter som sagt två luncher om dagen samt mellanmål middag och nåt på kvällen. Men jag ska äta riktig mat 5-6 gånger om dagen plus mellan mål, men eftersom det inte är möjligt i vardagen så vart jag rekomenderad att köpa Gainers som jag ska dricka istället.

Han mätte även mitt kroppsfett, tänker inte berätta vad det låg på, men det var normalt och inte speciellt högt. Så gissa om jag blev förvånad när han sa att vi ska jobba för att få ner den procenten ännu mer! Fitness tjejer har tydligen mellan 14-17 procent kroppsfett och vi ska få ner min procent för att få upp min vikt i synliga muskler och få fram mer kvinnliga former. Hmm vet inte riktigt vad jag tycker om detta, för nu ska jag köra ännu tyngre vikter vilket kommer resultera i fler lidande timmar på gymmet. Men jag är inte den som ger upp!! Nu kör vi beach 2012 var de så???

Av Johanna - 17 november 2011 07:10

Måndag var det träning med coachen, gick jätte bra, och han tyckte hela tiden vi kunde öka vikterna, vilket vi tydligen kunde, Sen att jag och Janine fick den stackars killen att bli alldeles nervös var bara kul:) Jag hade inte det sociala filtret på kopplat och sa rakt ut vad jag tyckte och tänkte vilket gjorde honom lite nervös :)

Tisdagen var det skola onsdag skola, Sista lektionen innan praktiken och halvtids samtal. Och lyssna på detta: Jag ligger jätte bra till, lägger jag till lite saker i mitt senaste arbete så kan jag få ett starkt MVG på kursen. Det har aldrig hänt och jag har inte ens ansträngt mig. Mycket underligt, var nåt om att jag skriver bra och kan förklara saker. Efter det var det gym igen med svår träningsvärk. Idag är det samma sak, sista passet innan helgen i Dalarna. Elin är jätte glad och ser fram emot det hur mkt som helst, Hon har till och med sagt att hon vill flytta till Vansbro. Lilla sötnosen.

Ja det är vad jag gör nu förtiden, skola, gym familjen så ser mina dagar ut just nu  

Av Johanna - 13 november 2011 08:52

vad har jag gjort. varit på gymet, tyvärr redan gått ner i vikt, går ju ner bara jag tittar på ett gym, men imorgon är det coach och styrka, även fått order om att äta massor av pasta och ris äta fyra till fem gånger om dagen och dricka nåt med socker till varje måltid, är ju precis det jag redan gör men har tror inte på min förbrännings förmåga :)  i fredags efter barnen lagt sig smet jag iväg till söta Sandra som firade sin födelsedag, tack för en trevlig kväll fast den blev tidig för mig. Igår morse var de gym och sen hade jag och tjejerna playdate  hos anna. Riktigt mysig dag!! Kvällen var Elins, hon lärde  sig spela tv spel, mys i soffan och godis. Fick vara uppe så länge hon ville men hon orkade bara till halv åtta :) Händer en hel del nästa vecka, dels ska vi åka upp till dalarna och hälsa på Jennie och Roger och lite annat men det berättar jag om när det är gjort....

Av Johanna - 11 november 2011 07:06

Jag tjuvstartade igår, Janine hade lektion men inte jag, så kom över att det skulle vara pinsamt att gå till gymmet själv och åkte ner, En halvtimme på cykel och en kvart i trapp maskinen, och jag har inte så dålig kondition som jag trodde, hade massa energi kvar efter 45 min, måste vara nåt fel på mig!! Sola en kvart sen till plugget och det kändes riktigt bra!!

Idag kör jag igång med Janine och jag kommer hålla fast vid detta! Träna verkar vara min grej och jag får utlopp för den rastlöshet och överskottsenergi jag har. snart dags för en snabb lektion sen är det helg ha en toppen dag i kylan  

Av Johanna - 10 november 2011 07:07

Att prata om att börja träna är väldigt enkelt. Jätte lätt i teorin. Hade Janine över på kaffe tidigare i veckan och samtalet ramlade in på att börja träna. Vi satt och kollade upp gym alternativen i kommunen. Vi fastnade för flex gym men det stod inga priser på deras sida så vi bestämde oss för att gå förbi där och prata med dem.

Igår tog vi mod till oss och gick dit och var redo att bli bemötta som två blondiner som inte hade nån aning om någonting.

Men nej då, I receptionen stod det inte en stor muskelknutte som vi hade förväntat oss utan en trevlig kille som genast tog med oss på en rundtur. Han frågade om vi var intresserade av träna pass som body pump zumba m.m Men varken jag eller Janine är gruppträningspersoner utan vill bara träna på gymmet fast vi har olika mål.

Efter att fått veta vad som ingår: fri tillgång till träningscoach, fri tillgång till solariet, fri tillgång till alla pass som finns på gymet och fri tillgång till kostrådgivning och allt annat man kan hitta på i ett gym så slutade det med att han kom med väldigt bra argument och jag och Janine gick därifrån med varsitt medlemskap. ( Mig kan man förvisso alltid lura på vad som helst ) Men att ha fri tillgång till allt detta för 399 kr i månaden känns som det är värt det. Var inget annat gym som hade allt detta som ingick så nu när jag har fri tillgång till allt detta kommer det inte bli någora bad i vassen under beach 2012. Så nu ska lilla jag se till att barnavdelningen blir ett minne blott och satsar på jag är vältränad 2012  

Vi startar imorgon och kör med coachen på måndag!!

Av Johanna - 7 november 2011 07:41

De få bilder som togs innan utgång:

               


Av Johanna - 4 november 2011 07:21

Ja nu e det mer eller mindre vinter, om inte annat mörkt kallt och vintertid. Och som varje höst/ vinter får jag en impuls att färga håret mörkt, sen spenderar jag hela våren och sommaren med att få tillbaka mitt blond hår. Nu i våras bad jag micke stoppa mig med alla medel han kan när jag jag skulle få för mig att leka brunett igen för jag visste att det skulle hända.

Och nu är vi här igen. Men denna gång ha jag hindrat mig så här långt men har fortfarande lust att färga det fast jag kommer ångra mig i vår. Så omröstning ska jag vara blondin eller brunett? majoriteten får bestämma denna vinter ;)

Av Johanna - 3 november 2011 13:12

 boken beskriver  livet som svensson.

Bolibomba sexet, man har en timme på sig, men precis som boken säger så har man det kanske i tio minuter, sen vattnar man blommor eller lägger pussel  

Man försover sig eller blir extremt stressad och får höra av sin karl : men älskling ANDAS!!! ( Det är något jag då får höra väldigt ofta )

Mamma Mamma Mamma Mamma Mamma Mamma maaaammmmaaaaaaa!!  Man kissar med öppen dörr för man är så bekväma med varandra, ää så länge man inte bajsar  

Nåt går sönder hemma, tvättmasin diskmaskin nåt elektroniskt: har du kollat slangen och filter och så vidare.. NEJ för vi varken vet något om det eller vill lära oss! Kläd högarna blir större disken försvinner inte av sig självt, barnen gråter och till slut vi också och då känns det som måndag hela veckan. Vi ställer klockan tidigare för att inte behöva gå till dagis i mjukisbyxor och tofs på huvudet och foppa tofflor.Man kan om man vill förverkliga sina sex fantasier, men det finns ingen tid eller ork eller så är de solsidan på tv, eller står inte i kalendern i din iphone.

Efter semestern behövs en semester för att vila upp sig från semestern.

Boken beskriver också det tjejer ofta pratar om: Killar, Anna anka, Ska tjejen suga av sin kille varje morgon för att han inte ska vara otrogen ska väl killen slicka upp tjejen i brygga varje morgon för att hon inte ska vara otrogen? Tjejerna är så uppe i sina barn att killen sätts åt sidan, kärlekstjafs.

Bli ihop med sin bästa vän bli lesbisk, då skulle man inte få höra guuud vad du e på mig idag. Ja och så fortsätter boken, känner ni igen er....  


Men jag kan då säga att trots klädhögar stora som berg, en full diskbänk, sönder tjatade öron, och alla måndag hela veckan stunder så skulle jag inte byta bort livet med barn för allt i världen!!! För finns det nåt bättre än glädjen från barnen när man hämtar på dagis, den spontana kramen och viskande i ditt öra: Mamma jag älskar dig! dem underbara stunderna av lek och klingande barn skratt, glädjen och stoltheten när dem lär sig nåt nytt, sagostunderna, ljudet av deras andetag när dem sover, och så mycket mer!! Skit rolig bok hur som helst!

Ovido - Quiz & Flashcards