Alla inlägg under juli 2009

Av Johanna - 31 juli 2009 06:28

Idag om en timme åker anna  in för att sättas igång!! Så idag tänker vi på henne och ser fram emot att få se bebis:)

Av Johanna - 28 juli 2009 06:57

igår var som sagt första dagen på jobbet efter semestern, det var jätte lungt, vi var fyra pedagoger på sex barn. så det var en lugn start på veckan, idag blir vi däremot fler barn. anna fick inte stanna igår hon var inte "redo". Så på fredag blir hon igångsatt så senast lördag har bebis äntligen kommit :)


Av Johanna - 27 juli 2009 07:07

japp idag är det slut på semestern dags att gå till jobbet snart. idag hoppas jag för annas skull att dem inte skickar hem henne utan att dem låter henne vara kvar efter kontrollen och sätter igång henne! Hon har ju gått 11 dar över tiden idag. Jag gick över 16 dagar med Elin och förstår att de är jobbigt nu. Och älskade vän du Kommer att klara det!! Ja det kommer att göra vansinnigt ont, men bli inte rädd när det är som värst du fixar det!! Mitt råd till dig hjärtat är epidural!!! Då försvinner all smärta jag LOVAR!!!

 Och som jag sa senast i förrgår, Jag finns här, det är bara att ringa jag svarar på jobbet eller inte! Behöver du mig så finns jag här glöm inte det om din andre hälft får mer panik än han redan har!!! Jag älskar dig gumman nu ska bebis ut eller vad säger du ? ;)

Av Johanna - 25 juli 2009 15:38

idag tog vi den årliga turen till skansen. vi släppade med oss den höggravid bf+9 med oss. För det första så kostade de 410 kr för tre vuxna att gå in helt sjukt. terrariet vilket kostade yterligare 80 kr per vuxen. Och var inget jätte specielt att se. Tog oss upp mot nordiska djur, dem hade tagit bort bisonoxarna, vildsvinen, såg ingen järv, vi såg varg och björn ialla fall. Stallet var stängt. När vi kom till mini skansen så fanns det knappt några djur, getter och marsvin det var typ det. Kändes verkligen som vi har kastat pengarna i sjön med tanke på vilka priser dem tar inne på skansen, visst dem tjänar pengar på turisterna som glatt betalar, men för oss stockholmare som vuxit upp med djurgården och skansen blir det bara allt sämre. Bojkottar skansen nästa år tror jag och åker till kolmården, det är längre och kostar mer, men man får mer för pengarna.

PÅ måndag börjar jag jobba igen, tillbaka till verkligheten med vardags bestyr jobb och dagis barn :)

Av Johanna - 23 juli 2009 09:37

Min älskade vän Anna och gudmor till mitt barn, hade beräknat BF 16 juli,, och ingen bebis har kommit än, kom igen nu bebis kom ut jag har bara fyra dagar semester kvar!! Du är mer än redo att komma ut till din tokiga mamma och gudmor(jag), Elin ska inte behöva skrika bebis till magen längre ;) kom ut nu så jag får bli stolt gudmor till mer än en mage:)

Av Johanna - 12 juli 2009 11:09

ja nu har allt lagt sig, livet som gift har varit precis som vanligt hittills:) Vi har varit gifta en vecka och allt rullar på som vanligt men riktigt skönt me semester, väntar med spänning på korten från fotograferingen och en gångs kamrorna. Har variten lugn vecka, vi har varit på ikea alltid lika roligt, varit en del med fredde och hunnit umgås med beccis och micke, igår var vi på bröllop mickes kusin gifte sig.

Jag har skaffat en spikmatta och det är numera min bästa kompis, jag struntar i att alla forskare säger att den är bluff, funkar utmärkt för mig :)

Av Johanna - 6 juli 2009 10:45

Av Johanna - 4 juli 2009 06:48

idag är det dags! om sex timmar ringer klockorna. mjust nu sitter jag och väntar på frisörskan och sedan är det dags för smink :).

Kommer bli en fruktansvärt varm men under bar dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards