Alla inlägg under oktober 2009

Av Johanna - 30 oktober 2009 18:05

satte mig i soffan efter en halv dag jobb, hämtade Elin på dagis vid ett , ner till centrum och var moraliskt stöd till Anna som skulle på vaccination av Lovisa. Sen vart de bestämt att det blir utgång imorgon som vi hade pratat om. Då kom vi båda på att vi inte hade nåt att sätta på oss om vi inte skulle ha våra vanliga polo tröjor :)

In på Hm med barn  och fullt av folk. Vi hittade båda nåt anna ett vitt Linne, jag en liten svart och en skjorta. Sen kom vi på att det är röd dag imorgon och då är den den vuxna "saft affären" stängd. Och där var de mer folk. usch.

Så efter två och en halv timme av fläng så kunde vi bege oss hem och nu e jag trött.

Så imorgon blir det tre mammor på stan haha vilken trio Flört tur att vi är "unga mammor" alla tre...

Av Johanna - 28 oktober 2009 17:48

Anna Jag saknar dig! Vart har du tagit vägen? vi går om varandra igen, du svarar inte när jag har tid och när du ringer jobbar jag eller har fullt upp, Måste bryta detta mönster omgående saknar mina tjejer och Elin sin Aja!!

     


     

Kärlek

Av Johanna - 25 oktober 2009 10:10

vänta nu, anledningen till att jag valde bloggagratis/bloggplatsen var för att den var reklam fri. Nu ska man betala för att slippa reklamen på sin blogg. Ska nog kolla runt efter en annan sida och blogga på.

Av Johanna - 22 oktober 2009 17:50

Nu har två av mina vänner skrivit en massa om vänner/bekanskaper i sina bloggar och självklart så måste jag då göra det samma. Men för att ni redan sagt det mesta håller jag mig kort annars säger jag bara sama sak med andra ord.

Håller fullkomligt med tidigare bloggare. Ja du berör andra människors liv mer än du tror, man är på tok för dålig på att höra av sig. Men som jag alltid har sagt, man behöver inte springa ner dörren hos varandra för att visa att man är vänner. Ibland händer det saker i livet som gör att det helt enkelt inte finns tid. Håller med om att där FC bra att ha man är uppdaterad. Man skriver en kommentar skickar en hälsning.

Till mina vänner:

Jag skulle inte byta bort er för allt i världen! Som B skrev, man har valt dem vänner man har, för att man vill ha dem i sitt liv. Till alla er som finns i mitt liv och delar de med mig, alla på sina olika sätt Jag uppskattar er otroligt  mycket, mitt liv skulle inte vara detsamma utan var och en av er, men vänskap är som förhållanden man måste själv hålla den vid liv.

JAg är inte heller världs bäst på att höra av mig men jag hoppas ni vet att jag finns alltid alltid här för alla av er! vad det en gäller, och jag känner mig så pass säker att jag kan säga att jag vet att det är ömsesidigt!




Av Johanna - 21 oktober 2009 18:10

Japp det som ständigt ska läsas här hemma är musses klubbhus böckerna, de som läses mest är upp upp och iväg och vem är det som fyller år? Jag behöver inte ens titta i böckerna utan kan dem utantill, visst det är bra barn böcker men nu börjar mamma ledsna på dem bara "lite".

Hon har en julklapp i ett skåp som jag börjar fundera starkare och starkare på om hon ska få i förskott så mamma inte behöver läsa samma bok 5-10 gånger om dagen. Hon är fortfarande Dora tokig, men ska det läsas är det musse som gäller.

Verkligen toppen Beccis verkligen riktigt bra present Elin fick från Grekland. Jag jagar nya Dora saker nu för hon måste ha en Handduk " Filt" att byta med. Hon har de som täcke, kom igen nu. Glad

Köpt tre julklappar idag, En till Lovisa och två till Elin, det är Toppen med internet och alla dessa shopping sidorSkrattande


Snart är det jul....



Av Johanna - 21 oktober 2009 06:37

Vi börjar med aj, igår hade jag till att börja med mini röris med min klass och den andra sexårs klassen i gymnastik salen. Barnen hade kul, men i en stor gymnstiksal lockar mycket annat efter en stund så delade vi helt enkelt salen i två. Jag blev kvar på ena sidan efter mini röris med en hel drös av flickor. Och självklart ställer jag upp på barnen. Jag fick hjula på alla möjliga vis, Stå på händer, ha hjul tävling fram och tillbaka genom salen. Hahaha sånt har inte jag gjort på minst tio år och det känns i kroppen idag. Jag tror att om man inte tränar regelbunden så ska man stå med fötterna på marken inte snurra runt i luften Skrattande

Men när vi gick tillbaka till oss så fick jag många kramar och höra " Fröken du är det roligaste vi har"

ÅÅÅ mina sötnosar vad gör man inte för att få höra glada barn skratt? :)


När jag kommer hem efter jobbet ligger det en trevlig överraskning på dörr mattan. En ganska stor bonus check från HM med tillhörande information om att Jimmy Choo ska böra samarbeta med hm. Jippi gud vad roligt hoppas det finns ett bra urval då,Lär vara lite dyrare men det får man ta det är JIMMy CHoo, och jag som trodde jag skulle behöva ta mig till USA för att handla Jimmy Choo. Se jag är inte så Mycket pojk flicka som man kan tro, Jag gillar faktiskt rosa och Jmmy Choo Flört

Av Johanna - 19 oktober 2009 09:10

bestod av närakuten torsdag kväll, på grund av inkompetenta läkare vc på fredagen, Elin öroninflammation.

Långa kvällar mycket gråt och oförklarlig hysteri från elin. Sömnbrist för mig zombi liknande tillstånd hela helgen.

En väldigt lång och tuff helg. Skulle behöva en helg för att vila upp mig efter helgen.

Av Johanna - 17 oktober 2009 12:45

Jag läste precis en artikel på Aftonbladet. Den Norska polisen tänker avliva en helt oskyldig hund vid namn Majlo, helt enkelt för att han är en Amstaff. Det är sinnessjukt. Där drar man alla över en och samma kant. Den stackars hunden har inte gjort något eller någon illa!!! Han flyttade bara med sin familj när dem flyttade till Norge.

Familjen visste inte att rasen Amstaff var olaglig i Norge och pga av det så tänker polisen få honom avlivad till varje pris.

Nån J#vla måtta får det väl vara. Jag hade förstått om han hade attackerat någon, gått till anfall eller var med i hundslagsmål som vissa bedriver med sina djur. Jag personligen tycker ju att dem som gör så med sina djur borde få samma behandling tills dem själva är så skadade att dem är nära döden, sen fixar vi ihop dem och låter dem få känna på det igen.
Vem säger att djur är mindre värda för att dem är djur??? Visst så känner jag väldigt starkt för djur och står på deras sida men man behöver inte vara djurvänn för att inse att det den norska polisen vill göra mot Majlo är sinnessjukt.

För er som har facebook gå med i gruppen: REDD Amstaffen Majlo.  Gruppen har redan 26743 medlemmar. Jag kanske gör nån förbjuden reklam vad vet jag. Men som jag ser det, Kan jag rädda en oskyldig hund genom att gå med i en grupp så SJÄLVKLART, tvekar inte en sekund!!!!

HÄLP till att rädda MAJLO!!!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards