Alla inlägg under oktober 2008

hmm

Av Johanna - 30 oktober 2008 14:43

med tanke på färgval och låtenjag vill ha så lutar det här åt en rockigt bröllop, inget fel i det men jag är inte rock nånstans! låten enbart för att den är superbra och passande. Färgerna blev det ju automatiskt med tanke på klänningen jag köpte, och det som passar med den färgen gör de ju rockigt, nåja det blir nog bra, jag är nöjd med färgerna och klänningen och jag är som sagt inte den traditionella vita bruden.

Av Johanna - 10 oktober 2008 08:05

Rosenblad, i den minsta påse jag nånsin sett.Toastmaster klocka med våra initialer.örhängen

Av Johanna - 9 oktober 2008 18:31

men nu har jag fått det Som Jag vill! Anledningen till att vi pysslat så mycket med det här är att det är något som har stört oss. Men nu är vi nöjda! Planera ett bröllop med allt som ska göras enligt den vanliga planeringen passar inte oss.Jag Måste ligga långt före för annars får  jag inget gjort. Kan gå månader innan jag får tid så ligger jag före så hinner jag. Och ligger jag före så  blir man inte stressad. Men så har jag förvisso alltid varit ,tycker inte om att veta att jag har massor som ligger framför mig. Och tröttna kommer jag inte göra.Skulle jag tycka att det är tråkigt eller tröttna på mitt eget bröllop då vill jag nog inte gifta mig. Det ska inte vara lätt, allt detta fram och tillbaka hör till och jag tycker om de. Min örhängen kom idag men jag har inte öppnat paketet än. Har semester idag och imorgon jätte skönt. Ska ta med Elin till buslandet imorgon.Kul att få leka av sig utan att åka så långt jämt. :) Nej om jag ska ta och öppna paketet nu :O)

Av Johanna - 9 oktober 2008 07:01

har fått hjälp med att placera ut alla.Men jag och micke är inte säkra på om alla som står på listan verkligen ska bjudas. OCh det gäller personer som inte bor i närheten och folk som man känner att man borde bjuda för att man hat bjudit nån annan. Hur vi än plockar bort så kommer vi inte direkt ner i antal. Vi skulle vila ha sextio personer allt som allt inklusive mig och micke.För som vi hållt på nu funkar inte. Är ojämt antal och nån blir utanför. Men hur sållar manbort nån ska vi vara jätte egoistiska och tänka på pengar.Det är ju faktiskt vi som betalar för precis allt. Eller ska man tänka vilken relation manhar till personerna och sålla där efter? Vi tog bort två stycken igår där var micke och jag överrens.Men sen är det två vi inte är överens över. Och jag vet verkligen inte vems beslut de är att dem är med. Det vi räknar med är att ett fåtal av våra vänner kan tacka jag men sen inte dyka upp. Vilket vi hoppas dem förstår att man inte kan göra till en sån här grej.Dem blir ju bjudna för att vi VILL ha dem där! Tror jag ska tänka så som jag tänkt mig från början.Folk kanske blir besvikna men vi kaninte ta hänsyn till alla det går inte. Man kan inte bjuda alla man känner man måste välja, Men vi vill ju heller aldrig såra någon menvi kan inte bjuda folk bara för att slippa att göra nån besviken. Dem som blir bjudna vill vi ju ha där och hoppas alla tackar ja. Ska nog anställa mig en assistent som får bolla med mig fram och tillbaka men jag betalar i kaffe och bullar :) Hur skulle de bli om man skippa den dumma placeringen helt förrutom vid vårt bord? den varianten hat vi inte provat men vågar vi prova den?

Av Johanna - 7 oktober 2008 18:03

på bordsplacering.Haha det var roligt att göra men inte så kul för dem som var med i lottningen.Stackars Vero hamnade långt ifrån nån hon känner, men med mickes faster min morbror och nån släktings respektive. Beccis gubbe hamnade längst bort i rummet brevid sandberg stefan och mickes föräldrars grannar.Kan ni vänner inte bara önska vem ni vill sitta brevid har 22 st platser lediga vid samma bord för vänner om vi ska ha dem flesta vänner vid samma bord.Så tjinga en plats vid det bordet.Det bordet är mitten tungan på en E placering. Kul att mixa lite även fast dem flesta vänner har respektive så kan ni väl mixa runt er lite vid samma bord? Önska en plats nu plats ett vid det bordet är stoffes men annars välj mellan 2-21.Skulle hjälpa mig grymt mycket.Dem fyra första platserna är precis framför mig och micke. Så hjälp mig nu var inte blyga!!!

Av Johanna - 5 oktober 2008 19:19

TackStoffe!!! För att du på en gång och med glädje ville ta på dig detta uppdrag.Vi är Helt nöjda med vårat beslut att välja dig och väldigt glada att du accepterade! Vi ska nog se till att du får och göra ;).

I övrigt har jag lyssnat och låtit mig påverkas av åsikter om bordsplaceringen på tok för mycket.Jag har stor släkt och i och med det har jag kännt att jag måste ta hänsyn till allas känslor och vilken roll släkten har till varanndra. Men nej GLÖM DET!! Jag kommer att placera folk där det passar mig och Micke.Vill jag ha  en person vid honnörs bordet så har jag det även om det inte passar in i hur det ska vara. Anna tex har en given plats där för mig! och då ska hon sitta där!! vi har satt hela brudföljet vid vårt bord för det passar oss. Jag kan inte hålla på att ta hänsyn då kommer jag bli tokig och inte få det som VI vill.Det är våran dag en av dem viktigaste i livet!! Men våra vänner hamnar vid varandra med undantag från nån kusin här och där.Haha nästan så jag också vill sitta där!!Jag ska lyssna på micke och inte låta mig påverkas så mycket.Råd tar jag väldigt gärna emot men i slutet så måste det vara mitt beslut. Jag är ju bruden då har man rätt att vara egoistisk tycker jag! Men jag är ingen bridzilla tycker Micke. Hittade så söta men enkla örhängen idag som jag ska ha på den stora dagen nu villl jag bara ett halsband.Det ska enbart vara en vit sötvattens pärla i ett hänge nån som har någon att låna? behöver något lånat, och gammalt sen har jag allt av gammalt, nytt, lånat blått. :)

Av Johanna - 5 oktober 2008 08:39

japp jag har gjort fem sex stycken men får fortfarande inte till det. Känns inte som om jag vill sätta nån av våra vänner brevid nån av dem älsta, ochdem flesta av våra vänner är par så som det ser ut nu så blir det ett bord med bara vänner och sen måste jag få in några vänner vid övriga bord. Förvisso gör de ju inget för dem som hamnar vid bordet för vänner är ju riktiga party prinsar och prinssesor. Beccis/ MIcke Vero Göran Stoffe OCh resp, tex känner ju varandra bra.LIka så Stoffe Hampus Tårtan.MEn då tänker jag är det inte tråkigt att dem hamnar vid samma bord? Eller är de bara bra för då vet jag att vid det bordet är riktig fest och dem kanske får med övriga som kanske är lite blyga? För hur kul är det för våra vänner att sitta vid moster 60 plus? och är det fri placering blir det grupperingar det går vi inte med på. Micke tycker också att man ska prata med alla, men som sagt ett par glas av något senare brukar det inte var något problem längre. åhhh hur ska jag få ihop det på ett bra sätt?

Av Johanna - 2 oktober 2008 18:48

japp så här även denna vecka gått med raket fart. En dag kvar. Har haft apt ikväll alltid lika trött dem dagarna. Nu är det klart med lokal.Nu väntar vi bara på att få kontraktet hemskickat och betala deposition så är den bokad och vår.Äntligen Men jag bryter färgtemat i inbjudningskorten.Färgtemat kommer ändå finnas i allt annat. Dukning ,bukett m.m Har kollat på vigselringar och den jag valde ut först gäller inte längre tycker inte den passar som vigselring utan kollar vidare. Jag ska ju inte vilja byta ut den efter ett par år.Men tänker även praktiskt.Jag tar aldrig av mig mina ringar.(vissa gör det över natten m.m) Så den ska vara praktiskt i vardagen jobb hemma, med  Elin.JObbigt om man fastnar i saker som kläder eller slår i här och där för att den är för stor eller har en sten som står ut för mycket. Har så mycket ideer nu och saker jag vill få gjort att jag lär sätta många i arbete:)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards