Alla inlägg under september 2012

Av Johanna - 30 september 2012 14:54

Tillbaka på dieten direkt när jag vaknade imorse! Hade min dag igår och nu är det disciplin som gäller igen, hade jätte skoj med fragglarna igår, är inte ett dugg förvånad av hur skev kvällen var! Precis som det brukar bli men skev på ett roligt sätt borsett från försvunna tillhörigheter framåt små timmarna. Har inte allt för mycket att berätta sen i fredags, tillbaka till träningen och dieten, nu kör vi! sex veckor kvar och har fått tydliga resultat då jag jämfört kort från augusti och september och idag,

Av Johanna - 28 september 2012 20:18

Mobilen har man ju för det mesta i närheten, idag på lunchen möttes jag av en fin bild från B, ja jag har haft fullt upp med mycket olika saker privata och jobb, men vill bara säga att jag uppskattar mina vänner enormt mycket och ni vet vilka ni är!!!
I övrigt så är jag galet sugen på choklad:)

Av Johanna - 28 september 2012 06:52

Idag är det dag tolv av tolv! Nu har jag ett pass kvar att göra idag sen har ja gjort mina tolv dagar utan ledigt! Tränat hela veckan, lite för hårt men kör nog pass fem ikväll ändå,imorgon blir de ju fusk i dieten :)
Har även bestämmt vilken tatuering som blir näst efter ryggen är klar blir en stor sak så får nog göra nåt mindre innan jag har råd med den! Ha en bra dag i regnet :)

Av Johanna - 27 september 2012 07:20

Jag har alltid varit liten och "nätt" ingen stor benstomme här inte! Har kört med PT i två veckor nu, enda riktiga skillnaden som är tydlig är mina biceps där syns det tydliga muskler i bubblor som jag kallar det:) men jag krymper i omfång, tycker att runt höfter och midja är det bra form! Men annars har jag märkt att jag blivit mindre runt revben/ under byst, alla kläder är förstora, jag kommer bli tingeling med muskler:) jag har hög ämnes omsättning och tror att en diet helt utan kolhydrater, och fett som jag vanligtvis stoppar i mig, smör pålägg choklad min saknade livräddare coca cola kommer visa hur liten jag faktiskt är! Ge mig ett par vingar så ska jag flyga runt och förgylla er vardag med älvstoft;) men jag mår bra och älskar att träna det är allt som betyder något, sen att jag behöver en broms och kanske inte ska köra hårt 4-5 dagar i veckan är en annan historia ;)

Av Johanna - 25 september 2012 07:15

Igår var ingen bra dag, men den vände när jag väl kom till gymmet, riktigt nöjd med de passet, dieten går så där, M har ätit samma mat som jag i sex dagar och tappat fem kilo. Härligt för dig! För mig går de i den takten det ska, utan träning lör- sön 6 gram precis enligt schemat, får inte tappa muskler bara underhudsfett( ja de finns lite av det), idag är det PT och jag har ingen aning om vad hon har planerat.
Övrigt har jag inte gjort mycket, går upp i procent igen på jobbet, ska träffa Fraggeln och Persikan på lördag, alkohol är inte så bra under dieten ,då ska man dansa mycket det kan jag fixa och helst dricka sprit( får se hur de blir med den) och äta massa protein samma dag man ska ut ,och köra konditionsförbränning, massa regler för en kväll ute :)

Av Johanna - 23 september 2012 19:45

Dag fyra på dieten, detta är så psykiskt på frestande! Allt man har tagit föregivet förr som man är utan nu, att inte känna mättnads känsla fast jag får i mig det jag ska, jag får inte äta smör, bröd, inget ris ingen pasta, potatis får jag äta 1 en gång i veckan, inget socker alls, knappt nåt fett, jag lever på tonfisk kyckling 1/2 tomat, gurka zuccini äpple, enstaka ägg, massa vatten protein drink, låter normalt kanske, men allt ska måttas och räknas och små portioner. Jag är hungrig! På detta tränar jag med PT och själv, man ska ha disciplin på hög nivå, min disciplin är på botten och simmar just nu! Jag valde detta men i åtta veckor är fan lång tid!! Så nu har jag gnällt lite, måste ju bli av med negativa tankar för att kunna se de positiva:) och tack Beccis för allt peppande!!

Av Johanna - 21 september 2012 07:24

Tränade med J igår armar hela passet åt 200g kyckling filé 1/3 gurka 1/2 tomat och lite isbergssallad innan träning enligt kosten, helt ok, efter träning protein drink, 40 min senare skriker min mage efter mat, prövar dricka en del av mina 3 liter vatten fortfarande hungrig!! Till slut tar jag ett äpple,de får jag äta men typ till frukost/ mellanmål, slutar med att jag går och lägger mig 20:45 för att inte hungra ihjäl:) kommer bli en intressant resa det här! Helgen Består av jobb lördag söndag så lika bra att ta sig till gymmet ikväll också som fredagsmys;) ha en grym fredag!!

Av Johanna - 20 september 2012 14:33

Vad i hela friden har jag gett mig in på?? Med en PT kom mer än vad som känns som fysisk misshandel, jag fick mitt kost schema mailat till mig idag. Nu består mitt liv av diagram och siffror känns det som. Och ren svält! Ja jag hade väntade mig en strikt diet men detta får mig att tvivla på om jag kommer fixa detta! Men hon ska förvisso på 8 veckor ge mig en grym kropp så det kanske måste vara stenhårt. Jag kommer vara oerhört stolt över mig själv när jag gjort detta men nu känns det som en lååång väg.

Men vad sjutton har jag gett mig in på det är det bara att köra och jag kommer vara klar för beach 2013 innan 2013 :)


Beccis: jag har en stor känsla av att du kommer få fler sms av mig med liknande innehåll som idag, hittar du det där halsbandet så säg till ;)

 Nej dags att ta reda på om jag faktiskt kan få till en maträtt som inte är "barnmat"

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Johannas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards