Alla inlägg under augusti 2011

Av Johanna - 26 augusti 2011 11:49

Jag tycker det är tragiskt!!! och jag kan inte ens för en sekund förstå hur hon tänker!

Nån gång i maj så skrev jag ett inlägg som jag har för att jag döpte till: man vill inte lyssna, eller nåt sånt. Äää, vad spelar det för roll, Det inlägget var riktat till min mamma. Som det framgick i det inlägget så fick jag nog, när hon sårade Elin (igen).

Och sa ifrån och konfronterade henne, Men fick luren slängd i örat på mig, och sen hörde jag inte ett ljud från henne fram tills att jag skickade ett sms om att jag behöver min cykel. Hon ville i samma veva få tillbaka en nyckel hon hade gett oss.

Hon kommer förbi här med cykeln nån dag senare,( detta är tre månader senare efter konfrontationen)

Jag hörde iallafall av mig på hennes födelsedag, Hon hörde inte av sig på Ronjas, och inte på min som var nu i veckan. Dagen efter hon har varit här, får jag en relationsförfrågan på facebook där hon vill lägga till mig som sin syterdotter.


Vilket jag i och för sig är! inget konstigt med det! Men på grund av en dispyt man inte vill ta så säger man upp sitt föräldraskap???? Jag har alltid tyckt att denna charad vi har spelat under min uppväxt, som hela tiden måste hållas uppe, är så löjligt, varför säga att jag är som hennes egen dotter, att hon behandlar mig precis som sitt biologiska barn, när hon aldrig har sett mig på det sättet? Vilket är väldigt tydligt om man ser på hur situationen är nu och hur hon har hanterat situationer under min uppväxt!

Det jag tycker är mest ledsamt i denna situation är att Elin har byggt upp en relation till sin "mormor" och hon förstår inte hur det ligger till. Jag vet inte vad jag ska säga till henne när hon frågar om hon får åka dit och leka. Jag har sagt att hon Jobbar, är på semester m.m För hur ska jag kunna förklara för min 4 åring att mormor är inte din mormor, hon har tagit på sig en roll hon inte" vill ha" eller kan hantera, för barnen behandlas inte alls lika,

Återigen så är de dem och vi i den situationen.

Jag kan inte annat än att se till mig själv, om jag tar på mig att ta hand om ett barn, vilken ålder barnet än har när jag får det, så skulle jag om jag bestämt mig för att göra det, finnas där för barnet under hela livet och älska/ och ta hand om det som mitt eget, för det är ju vad det barnet blir, det blir ditt barn!! Vårdnadshavare/ adopterat eller inte. Inte stänga av så fort nåt händer, detta är inte första gången det här händer, men det är första gången jag inte gör som jag fått göra förr, Ringa, För jag vet att det väntas av mig att jag ska ringa och DÅ är allt som vanligt igen inget har hänt ingen konfrontatiion m.m

Men det kommer inte att hända för vi är vuxna båda två nu, ja Jag säger alltid vad jag tycker, och jag står alltid för vad jag gör och kan be om ursäkt. Men denna gång har jag inget att be om ursäkt för, jag har inte gjort nåt fel, jag stod upp för min dotter, och det kommer jag alltid att göra!!!

Att min mamma har valt denna väg säger mig, att hon har tydligt visat vart hon står, jag räknar mig som " föräldralös" Starkt ord men jag hade bara en Mamma som igentligen är min Moster, och det är den relationen hon visat att hon vill att vi har Moster / systerdotter.

Ja vad finns det mer att säga det är tragiskt i mina ögon, men så är situationen och jag kommer att leva mitt liv vidare utan en mormor till min barn och en förälder i mitt eget liv. Och där släpper jag det!

Men nu har jag uttryckt min åsikt i situationen, vilket är min fulla rätt att göra!!!


Av Johanna - 24 augusti 2011 18:00

Andra veckan i skolan och jag ser ett tydligt mönster!! Jag vet precis varför jag hoppade av gymnasiet varför frånvaron var högre än närvaron i många ämnen!!

Jag har lagt av med en kurs som visade sig att detta är inget för mig alls!! Jag var så ointresserad att det var sanslöst åt det!

Nu har jag två kurser kvar som jag känner att jag håller fast vid, men till mitt problem:

Jag fixar att sitta still max  20 min, sen börjar jag! Jag lutar mig bak i stolen, jag lutar mig fram, jag flyttar benen hit och dit och fram och tillbaka, hasar upp och hasar ner.

Ja så sitter jag samtidigt som jag försöker hålla koncentrationen uppe och lyssna på vad läraren säger. det brukar sluta med att jag sitter och pillar med nåt annat, gör ordlekar av lapparna som sitter uppe i klassrummet. När det väl är dags för första rasten mellan halv tio och tio tiden( jag börjar halv nio) är jag helt utmattad, att försöka sitta still och lyssna, när man inte gör något kreativt är ju helt utmattande!!!

Idag skulle vi se en dokumentär i studion efter en kvart( kollade mobilen ofta) vart jag otålig, men fixade mig igen även denna stilla sittande stund, men har suttit och pillat sönder en sak på tummen så jag började blöda  

Skolan är inget för mig men är bara en termin och ska göra så gått det går, vissa av er känner nog igen mig rätt starkt i det jag skriver andra undrar vad "jag lider av" nog en av mina lärare också. Vet ni hur många ord man kan få ut av meningen:

Denna dörr får inte blockeras NÖDUTGÅNG!! ??  


Av Johanna - 19 augusti 2011 07:04

Har inte samma tid längre att blogga men detta har hänt:

Börjat plugga heltid, vissa kurser undrar jag om de verkligen är för mig men måste komma upp i vissa poäng.

Ronja börjar på dagis på måndag,

Min fot har helt gått på semester kan inte springa alls; till min STORA frustration jag som hade kommit så långt med min träning att jag hade riktigt bra tid per kilometer, men kan knappt gå på den så måste känna mig besegrad trots många försök med mantran de är bara smärta de e bara smärta!!idag är det halv dag i skolan sen massa ärenden in för morgondagens maskerad party, Trots många avhopp kommer det bli toppen roligt, är inte antalet som gör festen!

Saknar min persika massor!!

det var allt jag hinner denna gång får bli bilder från partyt nästa gång  

Av Johanna - 14 augusti 2011 17:36

                 

Av Johanna - 14 augusti 2011 07:28

                 

Av Johanna - 10 augusti 2011 06:56

Ja detta är min sista lediga vecka, har varit hemma i lite mer än ett och ett halvt år.

Nästa vecka börjar skolan, veckan efter det börjar Ronja på dagis.

Vi har fullt upp nu varje helg i en månad framöver,

Nu i helgen är det grillfest, helgen efter det är det maskerad party, Helgen efter de tar Micke en sväng upp till sin andra fru fre-sön, och helgen efter det....

Då ska JAG ha KBF!! Karl och barnfri, det är första gången på 4,5 år!! Hela helgen!!

Ska bli jätte skönt att få göra precis vad jag vill när och hur jag vill, kommer vara tomt och jag kommer sakna min familj men ser faktiskt riktigt fram emot det  

Övrigt har jag inte gjort så mkt, jag springer fortfarande och får bättre och bättre tid för varje gång, men får bli korta intensiva svängar, för med min ämnesomsättning finns det  en chans för att jag försvinner helt..

Är jag konstig som redan har börjat kolla ut Julklappar???

Av Johanna - 8 augusti 2011 07:01

fredag kväll, vart det tjej häng på terassen, jag beccis Mona, trevligt, lyssnade på mkt nostalgi musik  

Lördag åkte vi en sväng ut till brevik och hälsade på grabbarna som mickes far hade grillfest för.

Hem och grillade med Fredde & Beccis, även premiär för kräftor.

Är inte så förtjust i det längre.

Dem drog in till sthlm crusing en sväng och jag tog igen lite tv tittande.

Söndag, sprang på morgonen( slog min tid   det tar sig! ) Fredde kom över och vi hade söndags häng i soffan och kollade på avatar,

Det var Elin som skulle laga middag igår och hon och Micke gjorde hemma gjorda köttbullar och Beccis kom och åt.

och det var den helgen.

Hade i en bra helg??

Av Johanna - 5 augusti 2011 08:12

Idag är det fredag och Elin är ledig på fredagar än så länge, Micke jobbar och idag är det jag och mina tjejer  

Vi ska ta en tjejdag, redan målat naglarna, sen ska vi till Elins & Ronjas stora förtjusning åka BUSS!!!  Låna böcker på biblioteket, äta glass och ta en sväng till lekparken. Idag är det vilodag för mig och min "träning" mina lår, vader, till och med skinkor lider   Men jag har redan förbättrat min tider så jag är nöjd och kan till och med Jogga längre sträckor nu utan att "avlida"

Gårdagen:

Snabb promenad med Ronja: kl 09:14 1,32 km  00:11:49 min, ( Varmt)

Igen med Ronja kl 11:00 1,35 km 00:11:43min ( ännu varmare)

Själv  kl 16:42 2,20 km 00:16:28 min Sen dog mitt program och fick starta om då blev de bara 0,59 km 00:04:16 min sen gav jag upp, men jag rör mig ialla fall  

Ovido - Quiz & Flashcards