Alla inlägg under september 2008

Av Johanna - 12 september 2008 06:17

Blev inte många timmars sömn inatt. Elin har haft över 39 hela natten. Hade 39,8 när hon la sig. Så jag har sovit dåligt för att jag varit orolig för henne. För att hon vaknat hela natten och så börjar jag jobba tidigt idag, självklart. Vet inte hur hon mår nu för hon ligger brevid micke och sover. Jag har sovit på soffan för att få några timmar. HAde Jag legat brevid Elin hade jag bara legat och lyssnat på hennes andetag. Hon andas så fort när hon har feber. Får hoppas jag har bra med tålamod idag ändå fast jag e så trött att de känns som om jag varit med om sju svåra år, kan tänkamig att micke känner likadant. Ha barn är inte en dans på rosor ibland och ag kan inte rå för att jag oroar mig, Första gången hon har så här hög feber. Väntar på att kunna ringa dagis och påpeka att hon hade feber igår!

Av Johanna - 11 september 2008 18:50

Jag lämnar Elin på dagis imorse och påpekar att de är på gränsen till att hon har feber, Jag säger till dem att det är bara att ringa oavsett om dem ringer om en kvart eller om en timme så kommer nån av oss och hämtar henne. För har hon feber ska hon inte vara på dagis utan vara hemma och vila. Det höll dem med om och lovade att ringa och hålla lite koll. Dem hör inte av sig på hela dan. Jag hämtar henne vid kvart över fyra. Jag frågar NÄR hon har sovit. Fick till svar en timme och inte när. Frågade har hon ätit, fick till svar vad de var för lunch idag inte hur mycket hon har ätit. Frågar om det har blivit nåt mer med hennes feber. Nej då säger dem inget alls. Jag kommer hem och vi upptäcker att elin har 39,5 i feber. NÄÄÄÄ hon mår så bra så hon har ingen feber eller haft idag.Dem sätter inte heller på henne vantar fast det har regnat hela veckan och dem är ute.Så tre dar i rad har hon stått ute på gården och frusit och varit helt röd och iskall om händerna när vi har hämtat!! Jag är själv "dagisfröken" och så här beter man sig inte. Dem har bara fått bra kritik men blir det inte bättre flyttar jag Elin är inget att diskutera.

Av Johanna - 10 september 2008 17:12

Har press på oss från hon med villan om vi vill ha kvar vår bokning, beskedet vi fick från bygde gården var, ni får den nog vi håller på att strukturera om hyrorna? VA vad e det för svar, jag vill ju ha bygdegården ändå!! Det är större behöver inte tänka på att det blir trångt, de är närmare och inget att krångel för gästerna att ta sig till festen. Hittade ringen jag vill ha igår kostade bara 74 tusen nånting,man blir inte miljonär inom barnomsorgen så jag får nog titta vidare. Men nu har jag mitt något blått ialla fall. Nu Måste jag bara få Micke att bestämma sig om hur han vill ha det. Och om det blir som vi har pratat om så står vi utan toastmaster igen,Kan man inte bara hyra in en? men det ska ju vara nån vi känner så det går inte de heller. FIck höra en rolig nyhet idag att en vän ska ha barn. Ett jätte gratis åter igen!

Av Johanna - 9 september 2008 16:26

fick mitt lilla paket idag, påsen med ros blad var den minsta jag sett :) men de andra var bra. Elin trivs så där på dagis hon är mest arg och förstår inte vad hon ska göra där. Men det går. På jobbet går de bra men måste de regna jämt??

Av Johanna - 6 september 2008 16:16

Har varit och firat mormor idag som blev hela 88 år. Och i och med det så vart det en stor del av släkten, till och med Helena Nils och Gustav raija och per var där. Släkten som är bosatta i dalarna träffar man inte allt för ofta. Massa god hemma lagad mormor mat blev det och en jätte stor smörgåstårta,Snodde självklart med oss hem. Blev rätt trångt i mormors lilla tvåa. Men hjärte rum och stjärte rum och allt det där så de gick ju bra! Idag är Elin feber fri hoppas de fortsätter så. Jag trivs jätte bra på jobbet och hoppas att jag får förlängt när min tid går ut,klart dem vill ha mig jag är en superbra barnskötare;)

Av Johanna - 4 september 2008 11:49

Idag beställde jag en söt liten sak som kommer att bli mitt "något blått". Det kan ni säkert gissa vad det är:). Samt en söt liten klocka med våra initialer som kommer att plinga under festen. Och en påse rosenblad enbart för att slippa så stor summa i frakt mm. Nåja hittar säkert nåt skoj att göra med dem. Även ringt och kollat upp hur lång tid skräddaren behövte på sig för att fixa alla tre klänningar. Dem vill ha en vecka! jag tvivlar på att det går så fort. Nu måste jag hitta skor till mig, och komma överrens med tärnorna om vad de vill ha. Jag lyckas ju aldrig ta mig upp till Beccis för att kolla på hennes skor. Dåligt dåligt vi bor ju grannar hur svårt ska de vara för mig att gå upp för backen? Men om jag börjar nu så är jag nog framme om ett par månader:). Jag har  valt min bukett men vad ska tärnorna ha i sin ??? Tärnor Hjälp till lite nu så ni får rätt färg, jag ska inte välja ut saker med färg, det blir aldrig rätt:)

Av Johanna - 2 september 2008 07:52

budget Boka festlokal. Får se vilken de blirBRöllops natten Boka fotograf  Dela ut roller till gästerna sätt ihop gästlistan,beror på lokalen måste vi ta den lilla får vi ta bort folk.

Ovido - Quiz & Flashcards