Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 28 februari 2010 14:07

  

Av Johanna - 23 februari 2010 06:58

Beccis önskade att få se bild på bebis, lägger bara upp en annars kommer mitt personnr och sånt med.  


Av Johanna - 22 februari 2010 13:15

Idag har vi varit på Rul, det var ett väldigt liv där inne, ville inte ligga stilla alls, allt var normalt, skallbredd var 42mm och lårbenslängden 28mm, Barnmorskan hade ganska stora problem att få en ansikts bildnär hon ville se att ögonhålorna och ögonen var där dem skulle och allt sånt, fick bra profilbilder men bebis ville inte visa hela ansiktet, när barnmorskan kom inärheten så tog den upp en hand i ansiktet och vred bort huvudet, haha brås redan på mamma, vill man inte så vill man inte :) det slutade med att jag fick lyfta upp rumpan i luften och skaka hela magen för att få bebis att vända på sig, men inte då den vände ryggen till och la handen på rumpan  efter mycket om och men fick hon äntligen se det hon ville. Hon fick jätte bra bilder på hjärtat som hade alla sina fyra kammrar, hjärnan,diagframa, urinblåsa njurar magsäck allt sånt visade bebis med glädje. Barnmorskan sa att hon kunde titta om hon såg könet men bebis låg neråt och hade ingen lust att visa sitt rätta jag utan vände och vred på sig hela tiden sparka vifta, gapade och hade sig, jag trodde nr två skulle bli en lung bebis med tanke på vilden vi redan har men verkar få ett till yrväder. Micke sa det där är garanterat en tjej till med tanke på hur den höll på:)

Men allt var helt normalt och såg fint ut ,vart framflyttad en dag så det var inget att sucka för tycker jag.

Nu är det bara 3d ul kvar, vi kollade könet med Elin och ska göra det med den här med, rättvist ska det vara  

Av Johanna - 18 februari 2010 18:15

Idag var jag inne på Sofia hemmet på en gyn koll pga av onda sammandragningar, börjar med en vanlig gynkontroll och den delen såg bra ut, sen tog de ett ultraljud, tittar lite och säger sen, ja, du har lite folk där inne, min reaktion: VA???? Lite FOLK????  Är de fler än EN?????? gynokolgen skrattar åt min reaktion och säger sen nej jag kan bara se en just nu, och visar, Jag ser nåt som ser ut som en Stor bubbla med nåt som liknar ben från en fisk höst upp(ryggraden), bebis låg "på mage" kan man säga så allt jag såg var en små böjd rygg(därav bubblan) och ryggraden fiskben, han pekar nånstans och säger där ser du en del av käken,( nej det kunde jag inte se). men måste säga att jag tyckte den där bubblan var väldigt stor och då såg vi inte ens huvudet, var ska detta sluta? Är bara 18+0 idag eller vecka 19 hur man nu vill räkna, ska på RUL på måndag och hoppas då få se resterade och gärna en helhet med ansikte.

På RUL med Elin låg hon med "ryggen ut mot oss" och var inte riktigt med på att vända sig så dem fick bråka en del med henne.

Nåja får väl se på måndag, fram tills dess får jag försöka ta de lite lugnare så kanske sammandragningarna avtar, men livmodertappen hade inte påverkats av dem så de var bra.

Av Johanna - 16 februari 2010 06:54

Elin vaknade klockan sex i morse och det första hon säger: fyller år! I vanliga fall hade jag satt på tven så jag får halvsova lite till, men inte idag, är Elins födelsedag så det är bara gå upp. Fick öppna ett    i sängen, med snöre.

Jag frågade Elin igår vad hon ville ha i paket, Svaret: Tårta , snöre, blomma.

Hon har inga höga krav inte, snöret fick hon nu, tårtan och blomman kommer i eftermiddag. För tre år sen vid den här tiden låg vi kvar på förlossningsalen med en liten tjej på 3235 och 49 cm lång, nu sitter jag här med en stor tjej på 3 år. Var tar tiden vägen? trots många nätter av sömnbrist och kämpiga dagar så är Elin min stora glädje här i livet!!! Mamma älskar dig till månen och tillbaka, miljoner gånger om i en evighet och mer där till ;). På lördag är det kalas med hennes kompisar som hon pratar så mycket om, alla kompisar och aja och bebis, hahaha sötnos.

Stort Grattis på födelsedagen mammas prinsessa vi älskar dig!!!!!!!!  

Av Johanna - 13 februari 2010 16:04

Jag har varit hemma med elin sen måndags eftermidag, svinkoppor som inte gav sig av med Microcid. Så efter en tur till handen idag så går Elin på antibiotika.

Har varit svårt att roa henne hela veckan efter som hon frisk i övrigt ingen feber ingenting.

Igår vart det film, såg Beck i stormens öga, var helt ok, men en av de segare Beck filmerna tycker jag.

Ikväll blir det Sommaren med Göran, hoppas den e bättre, har bara hört bra om den.

Min bok Jag skrev om tidigare hämtade jag ut idag, har redan skrattat högt ett antal gånger, den skrivs på ett så komiskt och klockrent sätt, allt den här tjejen beskriver om att föda barn stämmer :) Citat :Bindorna borde man ha under sängen och slå inbrottstjuvar i huvudet med" Hon säger som jag Epidural!! hennes karaktär är så störtskön, ska läsa vidare och se hur det går för henne nu när hon kommit på att hon glömt bilbarnstolen på tåget på väg till BB och är nu på väg hem med bebisen :)

Av Johanna - 9 februari 2010 12:13

När jag var gravid med Elin fick jag en bok av svärmor som heter Gravidchock, hon tyckte det var passande med tanke på min dåvarande arbetssituation och att jag vart gravid, Jag sträck läste den boken men den slutar så dumt att man får aldrig veta vad som hände, idag mer än tre års senare hittade jag uppföljaren som precis har släppts, och väldigt passande så är jag ju gravid igen   

Jag kan varmt rekomendera den boken även om man inte är gravid för det är ingen "gravidbok" utan mer en komedi, uppföljaren ska handla om hur det gick när bebisen kom, hon undrar varför gråter den så mkt varför har man så ont i brösten, hon vill bara tillbaka till sitt jobb som reporter, så snart har jag den i brevlådan och jag ser faktiskt fram emot att få läsa den!!!


  

Av Johanna - 8 februari 2010 06:36

Igår tog vi en sväng till ikea, köpte nya gardiner till v-rummet samt nya små lampor till v-rums fönstret. Även nya gardiner till sovrummet, känns som om det börjar bli dags med mörkläggande. Tog ner gardinstången som micke valde ut för ett halvår sen, man måste ju få byta ibland, skulle även köpa rullgardin men vart övertalad av Fredde att låta bli eftersom Jag inte hade mätt. Kuddarna i soffan fick ny färg, en ny badrumsvåg som förhoppningsvis visar rätt  Efter ett par timmar på ikea hade jag så ont i höfter och det mesta neråt att det var dags att åka hem.

Ny arbetsvecka, men har planerad vab på onsdag då Elin ska på tre års kontroll, skumt sånt får man vabba för men inte massa annat.

Ovido - Quiz & Flashcards