Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna - 29 mars 2011 09:37

Har inte bloggat på ett par dagar då jag inte har haft någon ork, förra veckan var Elin sjuk onsdag torsdag med feber och hosta, sen vart det ronjas tur med feber och tänder kom upp, Varit tok trött då Ronja har hållt oss vakna tre nätter i rad men gråt, men nu verkar allt vara som vanligt igen.

Denna vecka ska micke tatuera sig igen, Elin ska göra om sitt hörsel test då hon inte var ett dugg medgörlig förra gången och Ronja ska till bvc och Elin ska på kalas i helgen. utöver de vet jag inte vad som sker.

Har även börjat kolla runt på hundar  då jag känner att det är det som saknas nu när jag är klar med barn  

Det kommer att bli en lite hund som inte tar så stor plats även om jag skulle vilja ha en amerikansk bulldog/ golden eller labrador. Men det är inte alltid ens livssituation går med på en så stor hundras.

valet står mellan nån dvärgras, men många dvärgraser kräver mkt pälsvård så vi får se vad vi hittar.

Och för att klargöra en sak, jag är MYCKET medveten om vad det innebär att ha hund, ja visst kan man bli låst men som jag ser de tinte så, blir de vad man gör det till man blir inte mer låst än att ha barn, ibland behöver man barnvakt, och ibland kanske hundvakt, ja och det är inte alltid det funkar men det vet man om när man tar det beslutet.

Och jag kommer inte att ta  in en hund i vår familj innan jag har tagit reda på all den fakta jag behöver och har pengarna, är inte bara hunden i sig som kostar!

är försäkringar foder, saker m.m

Så till alla  med så stora åsikter, ( inte du beccis) om mitt beslut, har ni inget positivt att säga så säg inget!

Så nu kan vi lämna den biten   för jag vet vad jag ger mig in på!


Av Johanna - 24 mars 2011 05:36

sen förra gången det var sjukstuga, nu e det dags igen igår hade Elin feber när hon vaknade och har världens hosta. men var relativt pigg ändå.

Imorse när hon vaknade var febern inte låg längre utan över39, men fortfarande enbart hosta pådet, va e det för skumma sjukdomar som går?

Börjar bli väldigt less på att nåt av barnen är sjuka varannan vecka..

Denna vinter har varit exrem när det gäller olika sjukor tycker jag!!!


Av Johanna - 22 mars 2011 12:11

Min dag började 04:15 då elin fick för sig att vakna, hon var hungrig och somnade inte om. klockan åtta var vi på dagis och sen traskade jag vidare till Anna för morgon kaffe med smörgåsar. Vi tog oss vidare till centrum i värme och sol  

Gjorde de vi skulle och jag begav mig hemåt, hoppade över att ta bussen utan promenerade i solen, hur skönt som helst men svettigt i för varm jacka,

 Kommer hem till en balkong full av SOL. drar fram dynor torkar bordet rättar till min sol stol och hoppas verkligen verkligen att det är vår nu!!!!!

Av Johanna - 20 mars 2011 17:29

  Mamma tycker det e roligare än barnet   

   Det skulle gungas ända upp i himlen..

  

tjoohoo, jag vill också leka  

  vilopause

Skönt i solen

   Bosse tittade ner med barnen på en fika

  

herre på täppan

  mera gunga

  gungar panda

Måste prova allt

   

Jätte roligt att hänga knäväck, man glömmer aldrig  

  tre i rad

  

mys..

Det var vår dag i solen..



Av Johanna - 20 mars 2011 07:05

   Fredags eftermiddag spenderade vi med Jennie roger & Mio-


Lördagen:

                  


Av Johanna - 19 mars 2011 10:03

  

   

Lite uppskattning i vardagen.

 

lite surt var det

     

Tokig :)    

Av Johanna - 16 mars 2011 08:07

  

Strike a pose

Första badet i badkaret med storasyster

Elin är verkligen mammas dotter älskar ikea  

   

Elin ska alltid ha sin vagn när vi ska handla  

        

Nerbäddad i en kundvagn, dags att sova  

Av Johanna - 15 mars 2011 15:05

idag har jag träffat min älskade Anna!! Äntligen lyckades vi få till det  

tack för en trevlig förmiddag gumman.

När Anna gått avlöstes hon av Bosse och marlon mer kaffe och soffhäng med barnen   alltid lika mysigt fast vi gör ingenting.

Just nu är Elin och leker hos bästa kompisen, vart hämtat på dagis så ska snart hämta hem henne.

Annars har det inte hänt mkt här, Jo Micke ska få bli gudfar till Mio!

Jätte roligt  

Ja det var allt på den här fronten.


Ovido - Quiz & Flashcards